beantwoord

Airco in de trein

• 10 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

Ik neem met regelmaat de trein van Zwolle naar Rotterdam van 7:20 uur. Wat me opvalt, is dat na aankomst (voor vertrek naar Rotterdam) in Utrecht spontaan de airco aangaat in de 1e klasse (ik reis 1e klase dankzij mijn werkgever 😉 ).
Ik heb dat nu een aantal keer meegemaakt. Met mooie dagen is dat best fijn, maar in deze tijd van het jaar zorgt het er voor, dat ik best verkleumd aankom in Rotterdam (en ik niet alleen, ik zie dat er meer reizigers 'voorbereid' zijn d.m.v. vestjes en sjaals).

Waarom gebeurt dit en kan dit uitgezet worden?
icon

Beste antwoord door Jeroen 10 oktober 2019, 09:32

Dat u de airco/ventilatie hoort opstarten op station Utrecht komt omdat de trein hier de andere richting op gaat rijden. De trein wordt dan aan de ene kant uitgezet en vervolgens aan de andere kant weer opgestart.

Hierdoor gaan alle systemen weer opnieuw aan en wordt ook de airco/ventilatie opnieuw opgestart. Daar is niets aan te doen maar hij wordt ook na het opstarten weer geregeld naar de juiste temperatuur en schakelt dan weer naar een lager ventilatie niveau.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Dat u de airco/ventilatie hoort opstarten op station Utrecht komt omdat de trein hier de andere richting op gaat rijden. De trein wordt dan aan de ene kant uitgezet en vervolgens aan de andere kant weer opgestart.

Hierdoor gaan alle systemen weer opnieuw aan en wordt ook de airco/ventilatie opnieuw opgestart. Daar is niets aan te doen maar hij wordt ook na het opstarten weer geregeld naar de juiste temperatuur en schakelt dan weer naar een lager ventilatie niveau.
En als we het dan toch over airco hebben. Klopt het dat in de gemoderniseerde VIRM de airco standaard kouder staat? Soms is het echt een koelkast vergeleken met andere treinen.
Badge
En als we het dan toch over airco hebben. Klopt het dat in de gemoderniseerde VIRM de airco standaard kouder staat? Soms is het echt een koelkast vergeleken met andere treinen.
Of de airco werkt beter :D

Ik heb geen idee wat de instellingen zijn van de diverse systemen.
Reputatie 3
Is het sowieso wel de "airco"? Kan net zo goed een ander systeem zijn wat je hoort, iets met koeling van de technische systemen of perslucht-generatie.
Reputatie 6
Badge
Is het sowieso wel de "airco"? Kan net zo goed een ander systeem zijn wat je hoort, iets met koeling van de technische systemen of perslucht-generatie.

@Schoen123 hoort het niet, hij voelt het @eriksl

Reageer