Airco in de trein blaast koude lucht, wat nu?

• 20 juni 2019
  • 3 reacties
  • 217 Bekeken

Zit net 30 min in de trein en het is koud. Airco blaast volop. Moet nog tot Alkmaar noord ca 1 uur en 30 minuten. Kom ik bet als een paar weken geleden naar Castricum verkleumd aan. Het is vaker te koud dan te warm. Zeker als de temperatuur buiten lager zijn dan bijv een past dagen van te voren. Sensoren plaatsen zodat de airco zich aan aan kan passen aan de buitentemperatuur
reis de laatste tijd veel met de trein en in 90% van de reizen is het te koud in de trein.

3 reacties

Beste JolandaA, welkom bij onze Community!

Over onze airco krijg ik veel verschillende signalen, soms is het te warm en soms is het te koud. Echt perfect zullen we dit nooit kunnen afstellen. Wat ik wel kan doen is je de gouden tip geven! Iedere coupé is namelijk voorzien van een eigen climat control, wat betekent dat iedere bak voorzien is van een eigen aircosysteem. Wat je dus kunt proberen is plaatsnemen in een andere bak, vaak helpt dit al enorm!

Hopelijk kom je niet verkleumd aan!
Als dan iedere bak climatcobtrol heeft dan zou het overal even koud/warm kunnen zijn, daar is climatcontrol toch voor.
optie ga in een andere bak zitten niet te doen, ben al blij als ik kan zitten, dan geef ik een zitplaats op en moet in een andere bak staan, en daar is de temperatuur net zo koud helaas
nu al een extra vest aan getrokken om niet net als gisteren en woensdag verkleumd aan te komen.
Zit je toevallig vaak boven? Probeer dan eens beneden te gaan zitten, daar is in mijn persoonlijke ervaring de luchtstroom wat minder en voelt het dus niet zo koud.

Reageer