beantwoord

Airco onterecht aan

• 11 augustus 2014
  • 11 reacties
  • 411 Bekeken

In rit 8866, stel 8732, staat de airco voor niets te loeien.
icon

Beste antwoord door SGM2983 11 augustus 2014, 20:53

Het systeem werkt op luchtvochtigheid dacht ik.. Dit kan een ander forumlid beter vertellen dan ik. Wat ik wel weet is dat het automatisch gaat en trein personeel er niks aan kan doen, wat werkt is in een andere bak (rijtuig) gaan zitten. Daar is de temperatuur vaak anders.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge
Als je zoiets meld aan de conducteur, krijg je veelal het afzeikantwoord: dat moet u melden aan Nedtrain. Lekkere service. Kent NS dat woord wel?
Wijs in dat geval de conducteur aan op zijn Railpocket, dat hij het daarin kan melden. De klanten van de NS hebben overigens niks met NedTrain te maken, omdat NS bij hen weer klant is. Anders kan het ook via @NS_Online op Twitter worden gemeld, als de temperatuur in de trein verre van normaal is.
Als je zoiets meld aan de conducteur, krijg je veelal het afzeikantwoord: dat moet u melden aan Nedtrain. Lekkere service. Kent NS dat woord wel?
Haha nee, ik ga volgend jaar maart/april op intake gesprek, en als ik door het gesprek ben de keuringen. Dus het is nog wel prematuur inderdaad 😛
Als MCN in opleiding neem ik aan dat jij toch wel weet hoe die Climate Control werkt.
Of is die stof nog niet behandeld in de opleiding?

Ik ben nog niet in opleiding.

Sorry voor de vergissing. Maar je wekte in je profiel wel de indruk met jouw opmerking "toekomstig MCN".
Ben je al wel tot de opleiding toegelaten?
Want als je dat ook nog niet bent lijkt mijn dat "toekomstig MCN" misschien wel een beetje prematuur.
Beste Nescio,
Bedankt voor je melding. Tijdens het rijden kan er weinig aangepast worden aan de klimaatbeheersing in de trein. Je kunt wel een andere coupé proberen, dat kan veel verschil maken. Ik zal dit treinstelnummer hier even doorgeven.
Als MCN in opleiding neem ik aan dat jij toch wel weet hoe die Climate Control werkt.

Ik ben nog niet in opleiding.
In rit 8866, stel 8732, staat de airco voor niets te loeien.

Het beste is om dat ter plekke door te geven aan de conducteur. Die kan er dan meteen een melding van maken naar de achterwacht, zodat er op korte termijn iets aan kan worden gedaan.

Conducteur en Machinist hebben die mogelijkheid n.l. niet.
En als het in de hele trein (alle bakken) zo ongeveer rond het vriespunt is, kan de conducteur er altijd op aandringen dat de trein bij het eindstation uit de dienst wordt genomen en vervangen door een ander treinstel.

Waarmee ik niet wil zeggen dat klagen op dit forum niets zal uithalen.
Maar als de conducteur van een trein die tussen 19:35 en 20:07 van Woerden naar Leiden rijdt dat meteen en rechtstreeks doorgeeft is de kans groter dat er sneller actie wordt ondernomen dan dat een moderator op dit forum het op z'n vroegst morgen (12 uur later) leest en het via interne kanalen doorgeeft (en de postduiven bij NS vliegen niet altijd even snel van Groningen naar andere landstreken):P
Overigens betrof het hier een dubbeldekker die uit 6 rijtuigen (bakken) bestond.
Van de 12 compartimenten (6 beneden en 6 boven) zullen er altijd wel enkele geweest zijn waar de temperatuur wat aangenamer was.
Het systeem werkt op luchtvochtigheid dacht ik.. Dit kan een ander forumlid beter vertellen dan ik. Wat ik wel weet is dat het automatisch gaat en trein personeel er niks aan kan doen, wat werkt is in een andere bak (rijtuig) gaan zitten. Daar is de temperatuur vaak anders.
Knap dat dat klimaatbeheersingssysteem zonder airco zulke koude lucht kan produceren. Hij moet hoe dan ook eens nagezien worden want hier doe je de reizigers geen plezier mee.
Dergelijke treinstellen beschikken niet over airco maar over een klimaatbeheersingssysteem dat altijd aan staat als de trein in de dienstregeling wordt ingezet.

Reageer