beantwoord

Almere - Weesp - Amsterdam

• 11 december 2015
  • 2 reacties
  • 223 Bekeken

Beste NS,

Ik heb al ruim twee weken geleden een bericht via Facebook gestuurd, maar ik krijg geen verdere reactie.

Ik reis een kleine vier jaar op het traject Almere Amsterdam Zuid en ik kan niet anders zeggen dat er wel heel vaak problemen zijn op dit traject. Veel vertragingen waardoor ik een overstap mis op Weesp, uitval van treinen of overvolle treinen (Sprinters).

Dit wordt ook ondersteund door statistieken op www.rijdendetreinen.nl:

De top vijf van spoortrajecten met de meeste treinstoringen over de laatste vijf jaar:

1. Schiphol - Utrecht Centraal (561 storingen)
2. Amersfoort - Schiphol (508 storingen)
3. Amsterdam Centraal - Schiphol (499 storingen)
4. Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal (452 storingen)
5. Lelystad Centrum - Schiphol (450 storingen)

De nummers twee en vijf hebben te maken met het traject waar ik op reis (gaan allemaal via Weesp). Ik overdrijf dus niet met mijn ergernissen. Waarom zijn er zoveel wissel- en seinstoringen op dit traject? Waarom worden er in de spits geen treinen ingezet met meer zitplaatsen?
icon

Beste antwoord door Minke NS 12 december 2015, 13:17

Hallo Raytreint, welkom op het serviceforum!

Spijtig om te lezen dat je vaker ervaring hebt met storingen op jouw traject. Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt en ook ik zie dit liever anders. Mijn collega heeft je bericht doorgestuurd naar de afdeling die over de dienstregeling gaat, maar hier krijg je niet automatisch terugkoppeling over. Hij heeft dit ook niet vermeld in zijn bericht.

De dienstregeling is erg complex. Nederland staat op nummer 3 van drukste spoorlijnen ter wereld en een verstoring heeft daarom vaak direct gevolgen voor één of meerdere trajecten. We proberen dit natuurlijk zo veel mogelijk te voorkomen, maar helaas lukt dit niet altijd. ProRail werkt in het weekend vaak aan het spoor om dit in goed onderhoud te houden. Wanneer je benieuwd bent naar de complexiteit van onze dienstregeling, raad ik je aan om dit filmpje te bekijken. Verder hebben we een geld terug bij vertraging regeling die reizigers met >30 minuten vertraging compensatie biedt. Wanneer je een specifieke vraag hebt over vertraging op een bepaald traject + vertrektijd, mag je die altijd stellen door een topic te openen. Veel forumgebruikers kunnen je ook meer uitleg geven.
Bekijk origineel

2 reacties

Waarom worden er in de spits geen treinen ingezet met meer zitplaatsen?
NS heeft er in het hele land last van dat er tijdens de spits meer reizigers met de trein mee willen dan de hoeveelheid materieel die ze beschikbaar hebben toelaat. Binnenkort dankt NS nog eens 40 treinstellen, goed voor 5000 zitplaatsen, af en dan wordt het nog drukker, tenzij reizigers hun reisgedrag beter gaan afstemmen op de wensen van NS.
Hallo Raytreint, welkom op het serviceforum!

Spijtig om te lezen dat je vaker ervaring hebt met storingen op jouw traject. Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt en ook ik zie dit liever anders. Mijn collega heeft je bericht doorgestuurd naar de afdeling die over de dienstregeling gaat, maar hier krijg je niet automatisch terugkoppeling over. Hij heeft dit ook niet vermeld in zijn bericht.

De dienstregeling is erg complex. Nederland staat op nummer 3 van drukste spoorlijnen ter wereld en een verstoring heeft daarom vaak direct gevolgen voor één of meerdere trajecten. We proberen dit natuurlijk zo veel mogelijk te voorkomen, maar helaas lukt dit niet altijd. ProRail werkt in het weekend vaak aan het spoor om dit in goed onderhoud te houden. Wanneer je benieuwd bent naar de complexiteit van onze dienstregeling, raad ik je aan om dit filmpje te bekijken. Verder hebben we een geld terug bij vertraging regeling die reizigers met >30 minuten vertraging compensatie biedt. Wanneer je een specifieke vraag hebt over vertraging op een bepaald traject + vertrektijd, mag je die altijd stellen door een topic te openen. Veel forumgebruikers kunnen je ook meer uitleg geven.

Reageer