beantwoord

Als trein vergeet te stoppen bij een halte, wordt dit geregistreerd???

• 10 oktober 2016
  • 24 reacties
  • 1195 Bekeken

• Intercity
  • 7 reacties
Want ik ben nu half uur later thuis omdat station zaandam kogerveld om 18:31 werd overgeslagen door de stoptrein richting Hoorn-Kersenboogerd. Dacht ik eindelijk een keer geen vertraging te hebben...incompetentie op zijn best NS. Komt dit in het systeem te staan? Of wordt het tig keer bellen na een weigering van geld terug bij vertraging?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 22 oktober 2016, 17:15

Ik heb inmiddels een vergoeding toegekend én het issue over het doorrijden is onder de aandacht gebracht bij de teammanagers van onze mensen op de trein.
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 3
Badge
Reken er maar niet op dat het geregistreerd is.
Volgens 'de systemen' is het ding er gewoon gestopt met 2 min 27 s vertraging.
ZIe bijgaande afbeeldingen uit ovtijden.com, dat gevoed wordt uit de publieke databases van onder meer NS.
Reputatie 3
Vaak moet u nog contact opnemen met de Klantenservice.

Overigens maakt u wellicht ook extra kosten doordat u terug moest reizen tenzij u een Traject kaart of i.d.
Reputatie 7
Badge +3
Officieel moet het treinpersoneel dat melden maar vaak doen ze dat niet.
Reputatie 6
Badge
Eigenlijk te dom voor woorden dat een sprinter stations overslaat. Ik vind dat de NS wat dat betreft geen poot heeft om op te staan.
Reputatie 7
Badge +3
Het gebeurt wel vaker. Vorige week was hier ook een melding van een trein die Rosmalen voorbij was gereden. En twee weken geleden van een Arriva-trein die ergens op de lijn naar Roodeschool niet gestopt had.
Reputatie 3
Badge
Eigenlijk te dom voor woorden dat een sprinter stations overslaat. Ik vind dat de NS wat dat betreft geen poot heeft om op te staan.

Of het 'dom' is, valt moeilijk te zeggen als je de oorzaak niet weet. Maar je zou wel denken dat een sprinter sowieso overal stopt, en dan is het moeilijk voor te stellen dat een machinist dat niet weet. Ik kan nog bedenken dat het een keer misgaat, en dat de MCN dat zo laat ontdekt dat hij/zij onmogelijk nog kan remmen voor het betreffende station, maar dan zijn een omroepbericht, excuus en melding van de terugreismogelijkheden wel het minste wat je mag verwachten...

Heb zelf wel eens meegemaakt dat de IC A'dam-Haarlem-Den Haag HS-R'dam-Zeeland vergat te stoppen op de Laan omdat de machinist dacht dat hij de IC naar Den Haag Centraal had, die daar inderdaad niet stopt. De HC merkte dat het fout ging en waarschuwde de machinist nog, maar die kon al niet meer remmen. Kan een keer gebeuren (en dan moet je hopen dat spoorbeveiliging zo werkt dat de trein niet per ongeluk achterop een trein klapt die nog op HS staat...). Maar dat leidde wel tot nederige excuses. Die je dan ook wel weer accepteert....
Welkom op het NS Serviceforum PWY. Het is per definitie kwalijk, maar soms heeft het 'niet stoppen' een reden. Ik kan die echter niet achterhalen. In jouw geval zal ik maatwerk moeten toepassen, want ik denk inderdaad dat we dit niet registreren in de systemen die over 'geld terug bij vertraging' gaan. Wanneer je op mijn naam klikt kun je NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer sturen in een privébericht.
Bij intercity's die onregelmatig op kleine stations stoppen waar de baanvaksnelheid 140km/u is kan ik me nog voorstellen, maar deze sprinter stopt op alle stations en het betreffende station ligt in een 80km/u zone en kent een vrij lang perron, dus ook al zie je het station pas op het laatst, dan sta je nog op tijd stil.
Reputatie 5
Badge
Vanavond ging het ook in Meppel mis. De intercity uit Zwolle van 20:23 zou extra stoppen in Meppel. Nou, daar reden we mooi op volle snelheid doorheen. Wel was te zien dat er in Meppel '20:39 Extra intercity Leeuwarden' op de borden stond. Geen enkele omroep of excuses van de HC of Machinist. Ik denk dat ze het niet eens hebben geweten. Dus bij deze meld ik het maar, want zelf zullen ze het vast niet doen, als ze niet eens hebben gemerkt dat het misging.
Reputatie 3
Ik hoop toch wel dat het personeel ook aangesproken wordt.

Misschien moet er een alarm komen voor elk station waar gestopt moet worden.
De machinist\conducteur had bij aankomst van volgende station Purmerend Weidevenne via de intercom zijn excuses aangeboden dat hij was vergeten te stoppen...het had dus geen geldige reden om een half uur van mijn prive tijd in te nemen, na een lange werkdag is het erg irritant en zinloos. [ongeschikt]
Het ken gebeuren het blijft toch mensenwerk. Ik heb zoiets ook meegemaakt dat de stoptrein niet in HVSM ging stoppen maar hij stopte pas in BSMZ. Ook daar bood het NS personeel hun excuses aan. Je hebt in elk geval recht op GTBV.
Reputatie 7
Badge +3
Hebben machinisten niet standaard een lijst met te stoppen stations voor zich, al dan niet digitaal?
Reputatie 7
Hebben machinisten niet standaard een lijst met te stoppen stations voor zich, al dan niet digitaal?
Allebei, zowel een dienstkaartje op A4, als in de Railpocket het dienstkaartje.
Klaas-Jan NS, ik heb in de afgelopen 10 dagen, want zo lang is het nu geleden ( en niet 5 dagen zoals in dit forum wordt aangegeven) 2 keer prive bericht naar je gestuurd. Heb je reeds tijd gehad om er naar te kijken? Ik wacht nog op een antwoord. Groet, P.
Ik zal Klaas Jan even een reminder sturen over dit topic. Bedankt!
Reken er maar niet op dat het geregistreerd is.
Wordt wel degelijk geregistreerd, alleen niet in de GTBV-keten, maar dat past mooi binnen het plaatje, om het maar even netjes te zeggen.
Ik heb inmiddels een vergoeding toegekend én het issue over het doorrijden is onder de aandacht gebracht bij de teammanagers van onze mensen op de trein.

de machinist van de sprinter trein van 16:58 uit den haag stopt niet op lansingerland-Zoetermeer ‘sorry vergeten gebeurt wel vaker. En met een nonchalante over 15 min kunt u van Gouda terug maakt hij er zich vanaf. Is dit nou klantenservice? En wat is de reden dat hij dit mist? Wat mist hij vaker? Bizar!

Dat is zeer spijtig. Indien je hierdoor 30 minuten of meer vertraging moest ondervinden kan je hier een claim voor indienen. Het signaal dat dit is gebeurd wil ik graag doorzetten, maar ik wil je nog wel vragen om welke trein het exact ging. Je geeft namelijk een tijdstip aan wat niet mogelijk is.

16:58 sprinter vanuit den haag centraal richting gouda

Reputatie 6

Trein 6863, met 126 km/u voorbij Lansingerland-Zoetermeer. 

https://treinposities.nl/ritinfo/20200211/6863

Ik neem aan dat hierover een onderhoud met de betreffende machinist volgt? 

Reputatie 7
Badge

Hoop dat de machinist coulance krijgt @wsm  😀

Reputatie 6

Ik hoop dat de machinist geholpen wordt om zijn dienstverlening aan de klant nóg verder te verbeteren.

Reageer