Alweer vertraging

• 26 september 2014
  • 3 reacties
  • 180 Bekeken

Hallo NS,

Hoe komt het dat in anno 2014 in 5 werkdagen tijdens spitsuur (ochtend) op het traject delft-zuid en Den Haag HS er 3 dagen zijn dat de trein 10+ min vertraging heeft. En dat terwijl er nog geen blaadje op de grond ligt!

Ik moet steeds vroeger opstaan voor deze onzin, die tijd krijg ik ook door me baas niet uitbetaald. Bovendien betaal je er een goeie prijs voor. Als je een auto zou hebben die je zo lang/vaak langs de weg laat staan, breng je hem ook terug naar de dealer om je geld terug te vragen.

Ik zie uw reactie tegemoet.

remco Hoeffnagel

3 reacties

Over welke trein(en) hebt u het dan? Welke vertrektijd?
De Sprinters die op Delft-Zuid stoppen komen allemaal uit het (diepe) zuiden: Breda of Roosendaal.
Het zijn bovendien oud model Sprinters (SGMm) waarvan de meesten zelfs nog de luxe hebben van een toilet aan boord.
En vertraging hoeft per definitie natuurlijk niet uitsluitend te maken te hebben van blaadjes op de grond(?); er kunnen behalve blaadjes op de rails zich ook andere oorzaken voordoen.
Als er in Brabant (of Zeeland) een verstoring is kan dat al snel doorwerken in de lijnen naar het Noorden en voor een stoptrein is het dan al gauw lastig een vertraging weg te rijden.
En wat te denken van een technische storing aan de trein zelf. Er hoeft maar één deur te zijn die niet meteen goed sluit of waar een reiziger zo vriendelijk is iets voor de sensor te zetten en dan kan die trein ook niet meteen vertrekken. Heb je binnen de kortste keren ook enkele minuten vertraging.

Maar als je van NS een reactie wilt, zullen zij toch graag van je willen weten om welke trein(en) op welk tijdstip het gaat om te zien of het bij die trein(en) daadwerkelijk om een structurele oorzaak gaat of dat er sprake is van een samenloop van omstandigheden.

Gelukkig rijden er tussen Delft en Den Haag ook nog trams. Die zullen geen last hebben van blaadjes e.d. en dus altijd op tijd rijden.
Dus misschien dat dat een alternatief is.
Welkom op het forum Remco_Hoeff!

Een vertraging kan verschillende oorzaken hebben. Als je aangeeft om welke data en vertrektijden het gaat, kan ik kijken of ik de specifieke oorzaak nog kan achterhalen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Hallo,

Het betreft de trein van 8:13 en 8:28 (mochten zij de vertraging niet terug kunnen zien).

Bovendien vind ik het een nutteloze reactie om te melden dat er ook trams rijden @Hertog.

Het gaat er mij omdat er zonder enige reden vermeld structureel treinen te laat aankomen. Een aantal dagen achter elkaar vind ik geen toevalligheid meer. Mochten er problemen zich voordien hoeft dit voor reizigers niet altijd een probleem te zijn, als ze maar ingelicht worden over de calamiteiten.

De rede waarom ik reageer is enkel om de NS, ondanks de monopoliepositie, kritisch te blijven maar dit ook durven uiten. Zonder feedback geen verbetering.

Gr,

Remco

Reageer