Amsterdam-Zandvoort aan Zee 1e klasse

• 18 juni 2019
  • 12 reacties
  • 536 Bekeken

Vandaag(18 juni 2019) was ik met mijn moeder met de SGM van Amsterdam naar Zandvoort wezen reizen. Uiteraard veel strandgangers, maar wat mij opgevallen was is dat er een aantal buitenlandse toeristen in de 1e klasse gaan zitten. Ook hadden ze muziek aan staan. Onderweg wou ik naar de conducteur lopen, maar hellaas kwam er niet van omdat er iemand in een rolstoel de trein in geholpen moest worden. Ik vraag me af of er voortaan niet beter kan worden gehandhaafd? Want die mensen horen daar niet. Het waren vooral buitenlandse jongeren. We hadden vanuit Weesp de trein van 10:51 u genomen en eigenlijk was idd de bedoeling om over te stappen om de sneltrein richting Haarlem en daar vervolgens weer over te stappen op de strandsprinter naar Zandvoort. Maar bij aankomst van Weesp op Centraal moest de SLT te lang wachten op de Thalys waardoor die aansluiting voor ons niet meer haalbaar was. 😢

12 reacties

Reputatie 7
Badge
Muziek hoorbaar aan in de trein is niet toegestaan, maar buitenlanders mogen zeker wel in de eerste klasse reizen. Hoe weet je zeker dat ze dat schijnbaar niet mochten ?
Badge +3
Buitenlandse jongeren die zomaar 1e klas gaan zitten en muziek maken of draaien?

Ik weet het niet 100% zeker, maar durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat ze in ieder geval iets (of meerdere dingen) deden die zomaar een boete zouden kunnen opleveren!

Deel die dan ook uit, en "wir haben das nicht gewust" of "je ne sais pas" is grote onzin, want in o.a. Duitsland mag je niet eens in de 1e klas staan of er doorheen lopen met een 2e klas vervoerbewijs... en dat weet iedereen daar donders goed!

Dat je er in NL een loopje mee kan nemen, en vaak gewoon mee weg komt dus hooguit naar de 2e klas moet of de trein uit gezet wordt is een non-issue..

Dan nemen we toch gewoon de volgende? Handhaven dus, ook van en naar Zandvoort!
Reputatie 5
In Duitsland mag je niet door de 1e klas lopen met een 2e klas vervoerbewijs? Is dat al langer zo, want dan denk ik dat ik nu opeens een soort van zware crimineel ben.
Reputatie 3
Inderdaad.
In München net de ICE naar Berlin gehaald, bij 1e klas ingestapt (zat het dichtst bij) een Uur in 1e klas gelopen...
Reputatie 7
Badge
Muziek hoorbaar aan in de trein is niet toegestaan, maar buitenlanders mogen zeker wel in de eerste klasse reizen. Hoe weet je zeker dat ze dat schijnbaar niet mochten ?

Uh....omdat ze geen 1e klas kaartje hadden misschien? Zomaar een ideetje.

Muziek hoorbaar aan in de trein is niet toegestaan, maar buitenlanders mogen zeker wel in de eerste klasse reizen. Hoe weet je zeker dat ze dat schijnbaar niet mochten ?Uh....omdat ze geen 1e klas kaartje hadden misschien? Zomaar een ideetje.

Ik reis regelmatig over Schiphol, en het verbaast mij wel eens hoeveel toeristen toch een 1e klas ticket hebben (bij de zeldzame controles die plaatsvinden)
Reputatie 7
Badge
Ik reis regelmatig over Schiphol, en het verbaast mij wel eens hoeveel toeristen toch een 1e klas ticket hebben (bij de zeldzame controles die plaatsvinden)
Werkelijk? Nou ik zie het toch een beetje anders hoor.😌

Muziek hoorbaar aan in de trein is niet toegestaan, maar buitenlanders mogen zeker wel in de eerste klasse reizen. Hoe weet je zeker dat ze dat schijnbaar niet mochten ?Uh....omdat ze geen 1e klas kaartje hadden misschien? Zomaar een ideetje.

De jongeren hadden een 2e klasse kaartje maar zaten wel in de 1e klasse en harde muziek aan staan. Dat wordt jammer genoeg niet gehandhaafd. En dat is jammer terwijl je meer voor hebt betaalt.
Wat jammer dat je tijdens je reis last had van de muziek van je medereizigers en dat een overstap hebt gemist! Ik hoop dat je verder een mooie dag hebt gehad met je moeder 🙂.
Als je de conducteur niet zo snel kan vinden en anderen zorgen voor overlast, dan is het het snelst om ons een tweet te sturen zodat het kan worden opgepakt (via Facebook kan ook). Als ze met een tweedeklas vervoerbewijs in de eersteklas zaten, dan riskeren ze natuurlijk een boete bij controle.
Reputatie 7
Badge
Buitenlandse jongeren die zomaar 1e klas gaan zitten en muziek maken of draaien?

Ik weet het niet 100% zeker, maar durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat ze in ieder geval iets (of meerdere dingen) deden die zomaar een boete zouden kunnen opleveren!

Alleen voor de muziek, maar daar ga je als conducteur toch niet gelijk een boete voor uitschrijven, maar klantvriendelijk verzoeken of de muziek uit kan.
Of ze een kaartje hadden, en eerste klas, weet je alleen bij controle.
Ter info, met mijn wat haveloze jas en oude tas zit ik nu ook in de eerste klas, gewoon omdat het mag !
Reputatie 7
Badge +3
Eerste klas is een fossiel uit 1880.
Wat jammer dat je tijdens je reis last had van de muziek van je medereizigers en dat een overstap hebt gemist! Ik hoop dat je verder een mooie dag hebt gehad met je moeder 🙂.
Als je de conducteur niet zo snel kan vinden en anderen zorgen voor overlast, dan is het het snelst om ons een tweet te sturen zodat het kan worden opgepakt (via Facebook kan ook). Als ze met een tweedeklas vervoerbewijs in de eersteklas zaten, dan riskeren ze natuurlijk een boete bij controle.

Er wordt op die lijn amper of nooit gecontroleerd, verder een fijne dag gehad. Maar viel me op dat het niet goed op die lijn wordt gehandhaafd.

Reageer