beantwoord

Angstig in de trein

• 1 January 2020
  • 1 reactie
  • 112 Bekeken

Hallo allemaal,

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen: ik ben iemand die ontzettend last heeft van claustrofobie. In eerste instantie had ik hier alleen last van in liften, maar sinds ik een paar keer stil heb gestaan in een trein op een Centraal Station zonder dat de deuren open gemaakt konden worden, ben ik angstiger geworden. Ik vind het altijd eng als de trein niet gelijk in beweging komt en de deuren hierbij op freeze blijven staan. Tijdens een treinreis is het stukje ‘deuren dicht en wachten totdat de trein wegrijdt’ dan ook het vervelendste; ik ben bang dat er dan iets aan de hand is wat heel lang duurt, waardoor ik de trein niet uit kan. 

Ik vroeg me daarom af: is het mogelijk om te allen tijde uit een (stilstaande trein) te kunnen? Door een alternatieve deur bij de conducteurs bijvoorbeeld? Of kan deze ook niet open als er bijvoorbeeld een storing is? Weet dat dit sowieso niet de eerste optie is om uit een trein te komen, maar in mijn hoofd wordt ik dan een beetje gerustgesteld. Ik weet ook dat de kans sowieso nihil is dat ik vast kom te zitten, en ik weet ergens ook wel dat alle ‘most worst case cenario’s’ in mijn hoofd niet realistisch zijn, maar ben toch op zoek naar een beetje geruststelling. Als student moet ik namelijk elke dag naar college, dus zit min of meer vast aan reizen met de trein (en metro...)

Hoor graag of iemand weet wat de ‘ontsnap mogelijkheden’ (haha) zijn in een trein (ook als er een storing is.)

icon

Beste antwoord door Rizana NS 1 January 2020, 17:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Ik heb je een reactie gegeven in het bestaande topic waar je je bericht in had geplaatst. Daarom sluit ik dit topic.