beantwoord

annulering boete aanvragen ?

• 25 februari 2015
  • 5 reacties
  • 281 Bekeken

Vandaag heb ik van Utrecht naar Amsterdam gegaan met trein,het is mijn eerste keer in Nederland met trein genomen en het is ook mijn eerste keer een boete gekregen door dat ik niet ingecheckt was.Vandaag waren ik met mijn klasgenoten en docent sammen Amsterdam gegaan voor Rijkmuseum. ik heb genoeg geld op mijn ov-chipkaart en ik kan ook wel op tram en metro in Amsterdam in-uitchecken,maar op trein kan ik helaas niet. Ik heb al inchecken geprobeert maar het werktte eigenlijke niet .zal dit een goeie reden kunnen zijn om de boete te annuleren?
icon

Beste antwoord door theofiel 25 februari 2015, 21:02

Als u voor het eerst met de trein reist met uw OV-chipkaart en hierop geen abonnement van de NS hebt staan, moet u eerst reizen op saldo activeren bij een kaartautomaat en daarbij aangeven of u in de 1e of 2e klas wilt reizen. Als dat nog niet is gebeurd, is inchecken niet mogelijk, ook al heeft u meer dan genoeg saldo op uw kaart staan. De kans dat de NS u uw boete kwijt zal schelden en de 35 euro boete terugstort lijkt me vrij groot. Mogelijk zal morgen een moderator van dit forum u vragen om aanvullende gegevens in een privébericht te sturen.
Bekijk origineel

5 reacties

Als u voor het eerst met de trein reist met uw OV-chipkaart en hierop geen abonnement van de NS hebt staan, moet u eerst reizen op saldo activeren bij een kaartautomaat en daarbij aangeven of u in de 1e of 2e klas wilt reizen. Als dat nog niet is gebeurd, is inchecken niet mogelijk, ook al heeft u meer dan genoeg saldo op uw kaart staan. De kans dat de NS u uw boete kwijt zal schelden en de 35 euro boete terugstort lijkt me vrij groot. Mogelijk zal morgen een moderator van dit forum u vragen om aanvullende gegevens in een privébericht te sturen. Dank u wel !! Bedankt voor uw reactie .Ik weet het niet totdat u mij vertelde,mijn saldo was niet geactiveerde en ook niet gekozen welke klas die ik wil ,dus daarom kan ik niet in-uitchecken!

Hallo fan.sikun! Welkom op het NS Forum. Het klopt wat theofiel zegt, je mag mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en kenmerknummer en dan help ik jou daar graag verder. Je kan mij een bericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht". Ik heb je topic verplaatst naar "in de trein".
Als u voor het eerst met de trein reist met uw OV-chipkaart en hierop geen abonnement van de NS hebt staan, moet u eerst reizen op saldo activeren bij een kaartautomaat en daarbij aangeven of u in de 1e of 2e klas wilt reizen. Als dat nog niet is gebeurd, is inchecken niet mogelijk, ook al heeft u meer dan genoeg saldo op uw kaart staan. De kans dat de NS u uw boete kwijt zal schelden en de 35 euro boete terugstort lijkt me vrij groot. Mogelijk zal morgen een moderator van dit forum u vragen om aanvullende gegevens in een privébericht te sturen. Dank u wel !! Bedankt voor uw reactie .Ik weet het niet totdat u mij vertelde,mijn saldo was niet geactiveerde en ook niet gekozen welke klas die ik wil ,dus daarom kan ik niet in-uitchecken!
Als u voor het eerst met de trein reist met uw OV-chipkaart en hierop geen abonnement van de NS hebt staan, moet u eerst reizen op saldo activeren bij een kaartautomaat en daarbij aangeven of u in de 1e of 2e klas wilt reizen. Als dat nog niet is gebeurd, is inchecken niet mogelijk, ook al heeft u meer dan genoeg saldo op uw kaart staan. De kans dat de NS u uw boete kwijt zal schelden en de 35 euro boete terugstort lijkt me vrij groot. Mogelijk zal morgen een moderator van dit forum u vragen om aanvullende gegevens in een privébericht te sturen.
Reputatie 7
Badge +4
Een goede reden is het natuurlijk niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je (fout) doet en je had natuurlijk zelf de boel zo moeten inrichten dat je niet zwart reisde. Maar wie weet heb je geluk als je een bezwaar indient. NS is behoorlijk coulant. Een eerste boete wordt nog wel eens kwijtgescholden, een tweede niet. De boete moet je gewoon betalen en dan dien je een bezwaar in. Op de acceptgiro staat een nummer in de vorm H123456. Een moderator hier kan contact met je opnemen. Dan hangt het van je verhaal en vooral van de bevindingen van de conducteur af. Het is niet bij voorbaat kansloos, al zat je fout aan alle kanten. Niet inchecken betekent dat je geen geldig kaartje hebt en zwart reist. Het is niet zo dat een bezwaar indienen je ontheft van betalen. Dat kun je het beste meteen doen, want de verhogingen volgen snel en die krijg je nie terug. Als men bij NS de hand over het hart strijkt, wordt je geld na een paar weken teruggestort.

Inchecken met voldoende saldo is goedkoper en mijns inziens ook eerlijker. Feitelijk maakt het niet uit of het de eerste keer is dat je een overtreding begaat. Een eventuele tweede boete krijg je doorgaans niet terug,
Die docent die mee was. Was dat de docent Nederlands? Misschien moet hij/ zij wat vaker lesgeven! En ook al is het de eerste keer, voor een treinreis moet betaald worden.

Reageer