beantwoord

App voor Windows phone

• 22 februari 2015
  • 23 reacties
  • 1033 Bekeken

Wanneer komt er een Windows phone App uit? Er zijn opmerkelijk veel jongeren met een Windows phone. Die zijn qua prijs prestatie erg goed in het prijssegment tot 100 euro en 100-200 euro. Erg interessant voor de kleine portemonnee, dus razend populair op scholen hier in de buurt. Vreemd en groot gemis is het ontbreken van OV apps, terwijl juist deze doelgroep veel OV gebruikt.
icon

Beste antwoord door Leny NS 23 februari 2015, 10:24

Wanneer komt er een Windows phone App uit? Er zijn opmerkelijk veel jongeren met een Windows phone. Die zijn qua prijs prestatie erg goed in het prijssegment tot 100 euro en 100-200 euro. Erg interessant voor de kleine portemonnee, dus razend populair op scholen hier in de buurt. Vreemd en groot gemis is het ontbreken van OV apps, terwijl juist deze doelgroep veel OV gebruikt.

Koenus, welkom op het forum. We kunnen een nieuw platform ontwikkelen, als zo'n platform een marktaandeel van minimaal 20% heeft in Nederland. Wel is er als alternatief een mobiele html versie ontwikkeld. (reisplanner.ns.nl) Ik heb je vraag verplaatst naar 'in de trein'.
Bekijk origineel

23 reacties

Er zijn talloze alternatieven, blijkbaar is het vrij eenvoudig om een app te maken op basis van de openbare NS gegevens. Dat maakt het natuurlijk wel extra treurig dat de NS zelf geen officiële app voor windows phone wilt maken...
Badge

Koenus, welkom op het forum. We kunnen een nieuw platform ontwikkelen, als zo'n platform een marktaandeel van minimaal 20% heeft in Nederland. Wel is er als alternatief een mobiele html versie ontwikkeld. (reisplanner.ns.nl) Ik heb je vraag verplaatst naar 'in de trein'.
Tip van mij, ga dus naar "reisplanner.ns.nl" druk op de 3 stipjes en kies voor "aan startscherm vastmaken" Dan heb je grotendeels wat een echte app zou moeten doen.
Reputatie 6
Badge +1

Wordt de Apple-app dan weer afgeschaft/niet verder ontwikkeld? Apple heeft immers al een poosje een aandeel kleiner dan 20 en zelfs kleiner dan 15%! (bron)
Terechte vraag. Toen we de reisplanner extra ontwikkelde had IOS wel een marktaandeel van 20%.
Badge
Er worden inderdaad veel Windows Phones verkocht op het moment. De prijs/kwaliteitverhouding is erg goed.
Laat NS in elk geval alvast nadenken over het ontwikkelen van een Windows app. Later dit jaar komt Windows 10. De basis daarvan is voor smartphone, tablet, laptop en PC hetzelfde. Simpel gezegd kun je dus één app ontwikkelen die op alle Windows-devices werkt. Kijk, dan is het marktaandeel gelijk een stuk groter! 😉
Ik reis dagelijks op en neer met de trein naar mijn werk en gebruik daar dagelijks de ns app voor. Kost bakken geld. NS niet zeuren, appje maken voor WP, en vlug een beetje. Zie het maar als een kans weer een extra aantal reizigers blij te maken.:)

Wordt de Apple-app dan weer afgeschaft/niet verder ontwikkeld? Apple heeft immers al een poosje een aandeel kleiner dan 20 en zelfs kleiner dan 15%! (bron)

Dat cijfer gaat over wereldwijde verkoop. Dat is iets anders dan gebruik in Nederland.
Badge
Ik reis dagelijks op en neer met de trein naar mijn werk en gebruik daar dagelijks de ns app voor. Kost bakken geld. NS niet zeuren, appje maken voor WP, en vlug een beetje. Zie het maar als een kans weer een extra aantal reizigers blij te maken.:)
Hoezo kost dat bakken geld?:?
e 3900,00 /jaar??
de trein dan
Of bedoel je dat je van een gratis app ook niet zoveel moet verwachten, tja dan wordt het het voor de ns een stuk simpeler.
Badge
Ik dacht dat je bedoelde dat het gebruik van de NS-app bakken geld kost...:)
Overigens: eens dat er ook een Windows Phone-app moet komen!
"Ons standpunt is dat een besturingssysteem minstens 20% van de markt moet hebben". De NS vervoert dagelijks 1.000.000 mensen, windows mobile heeft idd maar 1 % van de markt in nederland, maar dat zijn alsnog 10.000 betalende klanten per dag die als antwoord "stik maar" krijgen. Sinds windows 10 is het nu mogelijk een app te programmeren voor pc en mobiel tegelijk, en aangezien de meeste mensen in nederland nog steeds windows op hun pc hebben draaien lijkt het me niet meer dan logisch om mensen vanuit huis ook een reis te kunnen laten plannen. Het zou ze sieren om aan klantvriendelijkheid te doen in plaats van alleen maar aan pure winst te denken. Jammer dat ze geprivatiseerd zijn.
Jammer dat ze geprivatiseerd zijn.
Zie: https://forum.ns.nl/de-trein-11/tijd-voor-app-voor-de-windows-phone-9430/index1.html#post131680
& http://nos.nl/artikel/2036765-privatisering-ns-is-de-moeder-van-alle-kwaad.html ?
Zie: https://forum.ns.nl/de-trein-11/tijd-voor-app-voor-de-windows-phone-9430/index1.html#post131687
De infrastructuur valt onder hun zeggenschap, via prorail. Niet de keuzes voor OS ondersteuning.
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/apps/treinplanner/9wzdncrdmbbm tot dat de NS beslist ons niet in de steek te laten, is deze app een echte aanrader! Geschreven voor windows 10 pc & mobile!
De infrastructuur valt onder hun zeggenschap, via prorail. Niet de keuzes voor OS ondersteuning.
Zie: https://forum.ns.nl/de-trein-11/tijd-voor-app-voor-de-windows-phone-9430/index1.html#post131696

Het is onoverzichtelijk en bovendien tegen de forumregels om dezelfde berichten in meerdere topics te plaatsen.
1. Er zijn meerdere topics die over precies hetzelfde gaan, dus heb ik daar exact dezelfde posts achtergelaten.
2. Ik snap niet waarom u de discussie daarover aangaat, in plaats van de hoofdzaak: We hebben nog steeds geen app. Dat is het punt van deze topics.
Ik denk dat je je punt wel hebt gemaakt Jurgen. Ik heb begrip voor je frustratie, maar het heeft weinig zin om alle topics ooit over dit onderwerp weer naar boven te halen. De manier waarop we dit forum inrichten is wel degelijk punt van discussie. En we zijn van mening dat je een discussie het beste centraal kunt voeren, in plaats van in acht verschillende topics.
bedankt voor je reactie Klaas-Jan. het was vannacht gewoon even de druppel voor me, toen ik las dat ze alweer bezig waren met een smartwatch app voor android. maar je hebt gelijk, dit heeft ook weinig zin zo. ik zal het voorlopig laten rusten.

Reageer