Arrogant gedrag conducteur

• 22 augustus 2017
  • 20 reacties
  • 467 Bekeken

Gisteren 21/8 op de intercity naar Dordrecht, tijdstip 17.30 uur in Leiden een zeer arrogante conducteur. Hij zegt hard tegen zijn collega " in Leiden moet je altijd wachten tot de mensen ingestapt zijn, alvorens jjj jan uitstappen" . Daarom heb ik zo'n hekel aan Leiden. Vervolgens gaan ze weet samen hun hokje in om er bij DH weer uit te komen op het moment dat de pagagiers al weer aan het instappen zijn. Ruw stapt hij door de menigte naar buiten. Dus aan wie ligt het nu? Als de conducteur zorgt dat hij op tijd bij de deur staat kan hij gewoon naar buiten voor hij instapt. Vervolgens op Delft rent er iemand de trein in op het fluitsignaal. Oke dat mag uiteraard niet. Maar de manier waarop de conducteur deze jongen uit de trein zet terwijl hij vervolgens nog door twee open deuren anderen binnen laat?? Wat een machtsvertoon zeg. Walchelijk gewoon.

20 reacties

Vandaag op dezelfde trein overigens een hele vriendelijke conductrice die de reizigers groet. Ook dat mag gezegd worden.
Reputatie 7
Hallo Bri en welkom op het NS Serviceforum.

Het gesprek tussen conducteurs kunnen voor reizigers soms vervelend overkomen. Vooral omdat conducteurs reizigers zullen zien als stromen mensen, waar ze met elkaar over kunnen grappen. Vervelend dat jij dit hebt moeten horen, maar zo praten conducteurs onder elkaar nou eenmaal, het lijkt mij niet gepast om ze hierop aan te spreken in de vorm van een persoonlijke klacht.

Daarnaast vind ik persoonlijk niet dat de conducteur verkeerd heeft gehandeld als hij een reiziger streng toespreekt op het moment dat deze een treinregel breekt: zeker omdat dit over de veiligheid van alle reizigers gaat, niet alleen om de veiligheid van deze reiziger. Dat er tijdens het toespreken ook mensen naar binnen komen, waar de conducteur geen zicht op heeft of geen tijd voor heeft, dat is jammer. Ik denk dat de conducteur, door het toespreken, de vertrekprocedure heeft moeten vertragen, waardoor het instappen van deze andere reizigers niet meer zo ernstig was. Dit zijn aannames, ik was hier niet bij. Wat zou je graag van mijn kant willen zien, wat betreft jouw klacht?
Zo zouden conducteurs niet moeten praten. Zeker niet dusdanig hard en tussen de (zoals u het noemt ) stromen mensen. Ik was niet de enige passagier die vreemd opkeek door zijn gedrag. En ik was ook 1 uit de stroom mensen die de trein op Leiden binnen stapte. En wat betreft het uit de trein zetten van de passagier in Delft. Er waren 2 conducteurs waarvan de een bij de deuren bleef en de ander liep een heel treinstel door op zoek naar de binnen geglipte passagier. Uiteraard mag hij hem daarop aanspreken want het mag niet maar het gaat om de manier waarop. Een waarschuwing was op zijn plaats geweest maar om de trein stil te laten staan om op zoek te gaan naar die jongen om hem er uit te gooien. Dat had anders gekund. Maar blijkbaar zijn de normen en waarden binnen de NS anders dan bij mijn werkgever waarbij we ook met klanten te maken hebben.
Maar doe met de informatie wat u denkt dat goed is. Ik heb geleerd dat een klacht een kans is en dat een klacht serieus genomen moet worden. Dit gevoel krijg ik niet echt bij uw reactie. Jammer dat ik me als klant niet gehoord voel hier.
Nog even een vraag, hoe kan ik mezelf als Forumlid verwijderen? Ik zal in de toekomst door mijn eerste ervaring zeker geen gebruik meer maken van dit forum.
Reputatie 3
Dat is wel heel snel opgeven na een meningsverschil..... Hopelijk gaat dat niet zo snel buiten dit forum.. :S
Reputatie 7
Ik ben het met je eens: conducteurs horen klantvriendelijk te zijn naar reizigers. Op deze manier communiceren binnen gehoorsafstand van reizigers is onprofessioneel. Wat ik voor je kan doen is dat jouw feedback, vanuit jouw perspectief, volledig naar de desbetreffende medewerkers. Daarvoor heb ik nog wat aanvullende informatie nodig: zou jij mij in een privébericht willen vertellen hoe deze medewerkers er ongeveer uit zagen? Dan voeg ik dat aan mijn melding met de desbetreffende treinrit toe, dan komt deze bij de juiste mensen terecht. Alvast bedankt, en excuses voor mijn verkeerde toon: het was niet mijn intentie om over te komen alsof ik dit niet de aandacht zou gaan geven die dit wel nodig heeft.
Nee hoor Coryza maar ik verwacht van de NS een iets klantgerichtere houding, dat heeft niets met een meningsverschil te maken. Dus waarom zal ik nog moeite doen als de NS je niet serieus neemt. Zonde van mijn tijd.
Wij conducteurs maken idd wel eens grapjes ja, maar ik maak geen grappen ten koste van reizigers ahem. Soms heb je een leuk onderonsje.
Even over het probleem van het in- en uitstappen. Er zijn momenten dat men ten koste van alles in wil stappen. Dit hoort niet en behoort op respectvolle manier benoemt te worden.
Ms dat deze collega zo reageerde door een eerdere ervaring, maar ik sta er als HC niet achter. Als je een keer ten onrechte uit je schoen vliegt (is mij ook wel eens overkomen) is een excuus echt op zijn plaats.
Reputatie 7
Ben ik met je eens Bri, mijn reactie was niet gepast. Ik wil dit graag goed oplossen door de klacht goed door te voeren.
Natuurlijk Loes mag er best een geintje gemaakt worden en al zou het over een passagier gaan, ook dat is menselijk. Dat gebeurt overal maar niet de mensen afzeiken dusdanig hard dat het gehoord wordt is niet professioneel. Het uitzetten van de jongen leek op een klopjacht en hij werd er echt onvriendelijk uit gezet. En ja een waarschuwing was zeker op z'n plek, desnoods een boete maar dit ging echt te ver.
Thomas laat maar. Het heeft me meer energie gekost dan ik er aan kwijt wil. Laat me nog even weten hoe ik me kan uitschrijven voor het forum. Of kan jij me verwijderen, dat vind ik ook prima.
Een klopjacht gaat ook erg ver. Ik begrijp je standpunt volkomen, ik kan alleen er zelf van leren. En afzeiken hoort niet.
Thomas laat maar. Het heeft me meer energie gekost dan ik er aan kwijt wil. Laat me nog even weten hoe ik me kan uitschrijven voor het forum. Of kan jij me verwijderen, dat vind ik ook prima.

Een account op inactief zetten is mogelijk, maar de berichtenstroom verwijderen zit er niet zo snel in. :S
Maar waar is hier de Nooduitgang? Ik wil me afmelden en geen e-mails meer ontvangen bij reacties.
e-mail notificatie is uit te zetten bij uw persoonlijke instellingen. Een moderator kan uw account op inactief zetten, echter de geplaatste berichten laten ze staan.
Bedankt
Reputatie 5
Omgekeerd mogen wij reizigers onderling dus ook hardop commentaar leveren op gedrag van conducteurs ?
Wij zijn ook maar mensen ... dus zeg volgende keer gewoon hardop tegen medereizigers "er zijn van die conducteurs, die proberen nog uit te stappen als er al lang en breed ingestapt wordt, vreselijk irritant" 😃
Reputatie 6
Badge
Ik maak zelfs grapjes over conducteurs openbaar op dit forum, laat staan in de trein met anderen. Het hoort er gewoon bij 😛
Reputatie 7
Badge
Omgekeerd mogen wij reizigers onderling dus ook hardop commentaar leveren op gedrag van conducteurs ?
Wij zijn ook maar mensen ... dus zeg volgende keer gewoon hardop tegen medereizigers "er zijn van die conducteurs, die proberen nog uit te stappen als er al lang en breed ingestapt wordt, vreselijk irritant" :D

Maar omgekeerd mag ik dus ook grapjes maken over jouw toch, Goner? Want ja, ik ben ook maar een mens he.
Dus de volgende keer zeg ik gewoon hardop hier op het forum.....dat die Goner toch wel een hele aparte snuiter is hoor soms....... Phoe phoe.

Nee hoor, grapje Goner. 😳

Reageer