beantwoord

Asociale conducteur

• 1 december 2014
  • 26 reacties
  • 821 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Normaal klaar ik nooit over personeel van NS, maar vandaag kan ik niet anders constateren dat de meneer die ik vandaag tegen kwam echt een lesje omgaan met mensen nodig heeft.

Deze meneer komt door de drukte heen beuken om naar de achterste machinistruimte te gaan.

Zonder een vraag te stellen denderd hij de trap, waarop ik in afwachring van aankomst op zit en naast mij nog wat mensen alvast richting deur zijn gelopen, af. Gevolg een conducteur die me meerdere malen niet zachtzinnig raakt in zijn weg de trap af. Medepassagiers constateren ook dat dit niet normaal was.

Bij aanspreken vind ie ook nog dat ik een chagrijnige bui heb. En Bedankt!

Gelukkig zijn alle andere conducteurs die ik tegenkom wel aardig.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 1 december 2014, 16:21

Hallo lonny! Spijtig om te lezen dat je deze ervaring met een van ons treinpersoneel hebt gehad.. Zo zien we het natuurlijk liever niet! Als je een officiële klacht in wil dienen tegen meneer, zodat wij hem hier op aan kunnen spreken, ontvang ik graag een privébericht van je met je naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een hele duidelijke omschrijving van traject, tijdstip, waar in de trein, uiterlijke kenmerken, hoe alles precies is gegaan etc. Dan kunnen wij dit intern namelijk gaan melden voor je! Hopelijk zijn je volgende ervaringen weer een stuk aangenamer!
Bekijk origineel

26 reacties

Eigenlijk mag deze meneer er best op aangesproken worden door zijn leidinggevende.

Gezette man, donker gemilimeterd haar. Had dienst op de lijn obdam-hoorn vertrektijd 7:30.
Hallo lonny! Spijtig om te lezen dat je deze ervaring met een van ons treinpersoneel hebt gehad.. Zo zien we het natuurlijk liever niet! Als je een officiële klacht in wil dienen tegen meneer, zodat wij hem hier op aan kunnen spreken, ontvang ik graag een privébericht van je met je naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een hele duidelijke omschrijving van traject, tijdstip, waar in de trein, uiterlijke kenmerken, hoe alles precies is gegaan etc. Dan kunnen wij dit intern namelijk gaan melden voor je! Hopelijk zijn je volgende ervaringen weer een stuk aangenamer!
Hoe stuur ik een privé bericht?
Je kan op mijn naam Laura NS klikken en vervolgens een bericht sturen.
Dat lukt niet op mijn telefoon?
Ik heb je een privébericht gestuurd. Kan je daar wel op reageren? Anders wil ik je adviseren om het op een ander moment even via een laptop of computer te doen.
Dat lukt idd ook niet. Dat moet ik dan even thuis doen
Reputatie 1

Normaal klaar ik nooit over personeel van NS, maar vandaag kan ik niet anders constateren dat de meneer die ik vandaag tegen kwam echt een lesje omgaan met mensen nodig heeft.

Deze meneer komt door de drukte heen beuken om naar de achterste machinistruimte te gaan.

Zonder een vraag te stellen denderd hij de trap, waarop ik in afwachring van aankomst op zit en naast mij nog wat mensen alvast richting deur zijn gelopen, af. Gevolg een conducteur die me meerdere malen niet zachtzinnig raakt in zijn weg de trap af. Medepassagiers constateren ook dat dit niet normaal was.

Bij aanspreken vind ie ook nog dat ik een chagrijnige bui heb. En Bedankt!

Gelukkig zijn alle andere conducteurs die ik tegenkom wel aardig.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Idd een cursus humaniteit zou bepaalde conducteurs kunnen helpen. In mij geval wouden de conducteurs zichzelf niet legitimeren 

Legitimatie door de politie, toezichthouder of conducteur

U mag de politieambtenaar, toezichthouder of conducteur vragen zich te legitimeren. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn wanneer u een klacht over het optreden wilt indienen.

Reputatie 1

Ik ben denigrerend, vernederend en narcistisch behandeld. Dat er agressie in het ov ontstaat is een gegeven waar ik onzet van raak, maar na gisteren bekijk ik dit topic vanuit een ander perspectief. Ik ben zelf niet agressief qua aard, maar als er op een asociale manier met iemand word omgegaan dan begrijp ik ineens de keerzijde. Als je vaak in je bek gepist wordt dan moet je leren omgaan met je problemen en het zeker niet afreageren op een onschuldige reiziger (blanke kale wat oudere man de asociale conducteur in kwestie) 

Hoi Jaded by ns, welkom op de NS Community.

Jammer om te lezen dat je ook zo'n nare ervaring hebt gehad. Als je hierover een klacht wilt indienen, dan kan dat door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter aan de klantenservice. Er kan dan gericht een personeelsklacht worden doorgezet en als de conducteur in kwestie geïdentificeerd kan worden, dan kan er intern een gesprek plaatsvinden om het incident te bespreken. 

Reputatie 1

U mag de politieambtenaar, toezichthouder of conducteur vragen zich te legitimeren. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn wanneer u een klacht over het optreden wilt indienen.

Ik heb de conducteurs nadrukkelijk gevraagd naar hun namen. Waar ze eerst een grote bek tegen me hadden, liepen ze na m'n legitieme vraag met de staart tussen de benen (zonder de rest van de coupé te controleren) gewoon weg. Ze wouden mij gewoon niet aanhoren, ze hebben me denigrerend behandeld en ik weet zeker dat als ik een brede man was geweest dat ze niet eens het lef hadden gehad om mij persoonlijk aan te spreken. Ik kreeg niet eens de gelegenheid om mijn weerwoord te geven. Ook al had ik zwart gereden, zo ga je niet met mensen om. Ik heb vernomen dat er soms sprake van agressie tussen reizigers en conducteurs is. Dat ontzet me, maar na gisteren zie ik ineens de keerzijde. Actie creëert reactie. Bepaalde conducteurs begrijpen dit duidelijk niet. Als je vaak in je bek gepist word of een "zielige" projectie hebt dan moet dan moet je hulp of een andere baan zoeken. Ipv het afreageren op een onschuldige reiziger. Veel succes daarmee kale Nederlandse wat oudere onbeschofte en slechthorende man

Reputatie 1

Ik heb de conducteurs nadrukkelijk gevraagd naar hun namen. Waar ze eerst een grote bek tegen me hadden, liepen ze na m'n legitieme vraag met de staart tussen de benen (zonder de rest van de coupé te controleren) gewoon weg. Ze wouden mij gewoon niet aanhoren, ze hebben me denigrerend behandeld en ik weet zeker dat als ik een brede man was geweest dat ze niet eens het lef hadden gehad om mij persoonlijk aan te spreken. Ik kreeg niet eens de gelegenheid om mijn weerwoord te geven. Ook al had ik zwart gereden, zo ga je niet met mensen om. Ik heb vernomen dat er soms sprake van agressie tussen reizigers en conducteurs is. Dat ontzet me, maar na gisteren zie ik ineens de keerzijde. Actie creëert reactie. Bepaalde conducteurs begrijpen dit duidelijk niet. Als je vaak in je bek gepist word of een "zielige" projectie hebt dan moet dan moet je hulp of een andere baan zoeken. Ipv het afreageren op een onschuldige reiziger. Veel succes daarmee kale Nederlandse wat oudere onbeschofte en slechthorende man

Ik kan sowieso aantonen dat ik wel degelijk ingecheckd ben. Ik heb ook contact gehad met het juridisch loket. Hun advies was om een kort geding aan te spannen. Ik vind het echt vervelend dat het op deze manier moet gaan. Ik laat me namelijk niet in m'n bek pissen

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan sowieso aantonen dat ik wel degelijk ingecheckT ben. Ik heb ook contact gehad met het juridisch loket. Hun advies was om een kort geding aan te spannen. Ik vind het echt vervelend dat het op deze manier moet gaan. Ik laat me namelijk niet in m'n bek pissen

Zo dom kunnen ze bij een juridisch loket niet zijn, dat ze adviseren een kort geding aan te spannen. Dat is gewoon niet waar. Daar is een kort geding nooit voor. Verder wordt het hier op prijs gesteld als u zich met uw taalgebruik zou willen bewegen binnen de kaders van de burgerlijke beleefdheid. Het is hier geen forum waarbij mensen indruk maken door een term als ‘juridisch’ te laten vallen, domweg omdat er kennis van zaken aanwezig is.

U mag een conducteur helemaal niet naar zijn naam vragen. Hooguit naar een legitimatie. Dat is het bewijs van zijn bevoegdheid. De wetgeving werkt ook in deze anders dan u denkt. 

U overschrijdt de grenzen van het betamelijke. Mogelijk bent u andersoortige fora gewend, daar zal men u mogelijk nog ondersteunen ook. Hier zullen maar weinigen geloof aan uw woorden hechten en maken ze ook niet zoveel indruk. Mogelijk krijgt u daar wel bijval.

Het heeft op dit forum geen nut uw eigen bijdragen te liken.

U heeft zich net als iedereen aan de regelgeving te houden. Beheerst gedrag is nu eenmaal nodig binnen het openbaar vervoer om het ook prettig te houden voor uw medereizigers, die niet ongevraagd getuige behoeven te zijn van uw opvattingen en gedrag. Ze moeten ongestoord kunnen reizen. Openbaar vervoer vereist enige zelfbeheersing.

U kunt een klacht indienen bij NS. Daar hoort dit verhaal thuis. De onkosten bij een klacht zijn voor rekening van de betalende reizigers van NS.

@Thom > Je hebt volledig gelijk m.b.t. het kort geding is gewoon uit zijn duim gezogen. Ik was eerlijk gezegd al afgehaakt bij de laatste zin van jaded. Als je je zo uitlaat op een forum tsja. 

Je diskwalifiliceert jezelf daarmee en zal niet serieus worden genomen. 

Reputatie 1

Ik kan sowieso aantonen dat ik wel degelijk ingecheckd ben. Ik heb ook contact gehad met het juridisch loket. Hun advies was om een kort geding aan te spannen. Ik vind het echt vervelend dat het op deze manier moet gaan. Ik laat me namelijk niet in m'n bek pissen

Zo dom kunnen ze bij een juridisch loket niet zijn, dat ze adviseren een kort geding aan te spannen. Dat is gewoon niet waar. Daar is een kort geding nooit voor. Verder wordt het hier op prijs gesteld als u zich met uw taalgebruik zou willen bewegen binnen de kaders van de burgerlijke beleefdheid. Het is hier geen forum waarbij mensen indruk maken door een term als ‘juridisch’ te laten vallen, domweg omdat er kennis van zaken aanwezig is.

U mag een conducteur helemaal niet naar zijn naam vragen. Hooguit naar een legitimatie. Dat is het bewijs van zijn bevoegdheid. De wetgeving werkt ook in deze anders dan u denkt. 

U overschrijdt de grenzen van het betamelijke. Mogelijk bent u andersoortige fora gewend, daar zal men u mogelijk nog ondersteunen ook. Hier zullen maar weinigen geloof aan uw woorden hechten en maken ze ook niet zoveel indruk. Mogelijk krijgt u daar wel bijval.

U heeft zich net als iedereen aan de regelgeving te houden. Beheerst gedrag is nu eenmaal nodig binnen het openbaar vervoer om het ook prettig te houden voor uw medereizigers, die niet ongevraagd getuige behoeven te zijn van uw opvattingen en gedrag. Ze moeten ongestoord kunnen reizen. Openbaar vervoer vereist enige zelfbeheersing.

U kunt een klacht indienen bij NS. Daar hoort dit verhaal thuis. De onkosten bij een klacht zijn voor rekening van de betalende reizigers van NS.

Reputatie 1

Ik kan sowieso aantonen dat ik wel degelijk ingecheckT ben. Ik heb ook contact gehad met het juridisch loket. Hun advies was om een kort geding aan te spannen. Ik vind het echt vervelend dat het op deze manier moet gaan. Ik laat me namelijk niet in m'n bek pissen

U kunt een klacht indienen bij NS. Daar hoort dit verhaal thuis. De onkosten bij een klacht komen per saldo voor rekening van de betalende reizigers van NS.

of conducteur vragen zich te legitimeren. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn wanneer u een klacht over het optreden wilt indienen.

Reputatie 1

Je beoordeling is heel ns rechts. Je denkt iets te weten zonder om alle details te vragen en je bent me bewust kwetsend aan het beoordelen. Waarom zou je dit doen? 

Reputatie 1

Dit bericht gaat namelijk jouw persoonlijk niet eens aan, dus waarom zoveel haat als ik al uitgespuugd ben?

Reputatie 1

En zo dom zijn ze niet bij het juridisch loket. Als je ook nog wilt suggeren dat ik lieg en zo een lange app stuurt. Werk je toevallig bij ns? 

Reputatie 7
Badge +3

Je komt hier zelf op een openbaar forum je verhaal doen. Dan kan er ook door Jan en alleman (en Thom) op gereageerd worden. Als het je puur te doen is om een klacht in te dienen, kun je beter rechtstreeks met de klanteNService contact opnemen.

Mocht je hier meer begrip willen, is het wellicht verstandig te vertellen wat er nou precies gebeurd is.

Een kort geding is alleen relevant als er snel beslist moet worden. Dat lijkt me (ons) hier niet aan de hand, als er al een zaak zou komen, kan die op de normale manier gevoerd worden.

Reputatie 1

Juridisch is geen "moeilijk" woord, qua spelling heb je gelijk. 

Reputatie 1

Reputatie 6

Wat een gedram in al uw reacties voegt u inhoudelijk niets toe en kunnen wij niet oordelen omdat we er niet bij waren en weten wat er gebeurt is. Het meermaals herhalen heeft geen enkel nut.

Het beste kunt u een klacht indienen bij de klantenservice.

Reputatie 6

Dien een klacht in en geef het een plekje. 

Reputatie 7
Badge +3

Zou er een verband zijn tussen het posten van een bericht in een 5 (vijf!) jaar oud topic, het spuien van allerlei onwelvoeglijke taal en het liken van eigen berichten?

Reageer