beantwoord

Automatische omroep in de trein


Inmiddels een paar jaar geleden hoorde ik op een ochtend de automatische omroep in een ICMm treinstel. Ik weet dat in de nieuwe sprinters de automatische omroep wel werkt, maar mijn vraag is: Waarom maakt men nog geen gebruik van de automatische omroep in de ICMm (en ook VIRM) die beide zijn uitgerust met OBIS?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 20 mei 2014, 11:26

We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus 😉
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge
Het staat overal aan, maar op volumestand 0. Vanwege technische issues staat het nog 'uit'.
Naar verluidt zou het systeem nog problemen hebben met plotselinge wijzigingen in de dienstregelingen. En reizigers vertrouwen veel op de omroep... dus vandaar.
Beste Noordeling, Welkom op het NS Service Forum! Ik durf hier helaas niet zomaar een antwoord op te geven, dit ga ik dus even voor je uitzoeken. Zodra ik meer nieuws hierover heb hoor je dit uiteraard van mij.
Ik vind de eigen omroepen toch leuker hoor! Hoort een beetje bij het hc vak.
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus 😉
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. 😉
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. ;)


Toch is het leuker om zelf te doen 😉
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. ;)


Toch is het leuker om zelf te doen ;-)


Ik snap dat het leuk is om zelf te doen en de spontaniteit van mensen is door de omroep vaak te horen, maar er zijn ook collega's die niet te verstaan zijn. 😞
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. ;)


Toch is het leuker om zelf te doen ;-)


Ik snap dat het leuk is om zelf te doen en de spontaniteit van mensen is door de omroep vaak te horen, maar er zijn ook collega's die niet te verstaan zijn. :(


Kun je niet beide doen en spontaan en daarna nog een automatisch bandje voor de zekerheid?
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. ;)


Toch is het leuker om zelf te doen ;-)


Ik snap dat het leuk is om zelf te doen en de spontaniteit van mensen is door de omroep vaak te horen, maar er zijn ook collega's die niet te verstaan zijn. :(


Kun je niet beide doen en spontaan en daarna nog een automatisch bandje voor de zekerheid?

Ik zou 't leuk vinden
als 't een automatisch bandje is
ingesproken door Rob Geus.
Ik vind dat hij een goede
duidelijke stem heeft.
Je moet er wel voor zorgen dat het Engelstalig is
Om de Nederlandse Spoorwegen internationaal te houden.
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. ;)


Toch is het leuker om zelf te doen ;-)


Ik snap dat het leuk is om zelf te doen en de spontaniteit van mensen is door de omroep vaak te horen, maar er zijn ook collega's die niet te verstaan zijn. :(


Kun je niet beide doen en spontaan en daarna nog een automatisch bandje voor de zekerheid?

Ik zou 't leuk vinden
als 't een automatisch bandje is
ingesproken door Rob Geus.
Ik vind dat hij een goede
duidelijke stem heeft.
Je moet er wel voor zorgen dat het Engelstalig is
Om de Nederlandse Spoorwegen internationaal te houden.


De omroep is in het Nederlands slechts een paar stations staat engelse omroep aangegeven. Laatst kon zelfs iemand het op Schiphol in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en spaans!

Maar om nog extra om te roepen bij een automatisch bandje zou kunnen. De trein weet meestal alleen de aansluitende treinen te noemen. Niet van welk spoor deze vertrekken of hoelaat.
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. ;)


Toch is het leuker om zelf te doen ;-)


Ik snap dat het leuk is om zelf te doen en de spontaniteit van mensen is door de omroep vaak te horen, maar er zijn ook collega's die niet te verstaan zijn. :(


Kun je niet beide doen en spontaan en daarna nog een automatisch bandje voor de zekerheid?

Ik zou 't leuk vinden
als 't een automatisch bandje is
ingesproken door Rob Geus.
Ik vind dat hij een goede
duidelijke stem heeft.
Je moet er wel voor zorgen dat het Engelstalig is
Om de Nederlandse Spoorwegen internationaal te houden.


De omroep is in het Nederlands slechts een paar stations staat engelse omroep aangegeven. Laatst kon zelfs iemand het op Schiphol in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en spaans!

Maar om nog extra om te roepen bij een automatisch bandje zou kunnen. De trein weet meestal alleen de aansluitende treinen te noemen. Niet van welk spoor deze vertrekken of hoelaat.


Is het dan ook niet meer dan logisch om bij de Duitse grens ook in het duits om te roepen en richting de Belgische grens en in Limburg ook Vlaams?!
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. ;)


Toch is het leuker om zelf te doen ;-)


Ik snap dat het leuk is om zelf te doen en de spontaniteit van mensen is door de omroep vaak te horen, maar er zijn ook collega's die niet te verstaan zijn. :(


Kun je niet beide doen en spontaan en daarna nog een automatisch bandje voor de zekerheid?

Ik zou 't leuk vinden
als 't een automatisch bandje is
ingesproken door Rob Geus.
Ik vind dat hij een goede
duidelijke stem heeft.
Je moet er wel voor zorgen dat het Engelstalig is
Om de Nederlandse Spoorwegen internationaal te houden.


De omroep is in het Nederlands slechts een paar stations staat engelse omroep aangegeven. Laatst kon zelfs iemand het op Schiphol in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en spaans!

Maar om nog extra om te roepen bij een automatisch bandje zou kunnen. De trein weet meestal alleen de aansluitende treinen te noemen. Niet van welk spoor deze vertrekken of hoelaat.


Nee hoor, Sprinters roepen zelfs spoorwijzigingen en vertragingen om.
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. ;)


Toch is het leuker om zelf te doen ;-)


Ik snap dat het leuk is om zelf te doen en de spontaniteit van mensen is door de omroep vaak te horen, maar er zijn ook collega's die niet te verstaan zijn. :(


Kun je niet beide doen en spontaan en daarna nog een automatisch bandje voor de zekerheid?

Ik zou 't leuk vinden
als 't een automatisch bandje is
ingesproken door Rob Geus.
Ik vind dat hij een goede
duidelijke stem heeft.
Je moet er wel voor zorgen dat het Engelstalig is
Om de Nederlandse Spoorwegen internationaal te houden.


De omroep is in het Nederlands slechts een paar stations staat engelse omroep aangegeven. Laatst kon zelfs iemand het op Schiphol in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en spaans!

Maar om nog extra om te roepen bij een automatisch bandje zou kunnen. De trein weet meestal alleen de aansluitende treinen te noemen. Niet van welk spoor deze vertrekken of hoelaat.


Nee hoor, Sprinters roepen zelfs spoorwijzigingen en vertragingen om.


Ik heb alleen meegemaakt van de huidige trein.
We hebben het nog even uitgezocht. In de sprinter wordt de automatische omroep gewaardeerd, maar uit ons eigen onderzoek blijkt dat reizigers in de IC toch de omroep van de conducteur verkiezen boven de automatische omroep. Precies wat NSgids zegt dus ;)

Helemaal mee eens! Thijs. Ook kunnen er dan actuele tijden en sporen (overstappen) worden gegeven.


Sprinters roepen ook actuele overstaptijden en -sporen om. ;)


Toch is het leuker om zelf te doen ;-)


Ik snap dat het leuk is om zelf te doen en de spontaniteit van mensen is door de omroep vaak te horen, maar er zijn ook collega's die niet te verstaan zijn. :(


Kun je niet beide doen en spontaan en daarna nog een automatisch bandje voor de zekerheid?

Ik zou 't leuk vinden
als 't een automatisch bandje is
ingesproken door Rob Geus.
Ik vind dat hij een goede
duidelijke stem heeft.
Je moet er wel voor zorgen dat het Engelstalig is
Om de Nederlandse Spoorwegen internationaal te houden.


De omroep is in het Nederlands slechts een paar stations staat engelse omroep aangegeven. Laatst kon zelfs iemand het op Schiphol in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en spaans!

Maar om nog extra om te roepen bij een automatisch bandje zou kunnen. De trein weet meestal alleen de aansluitende treinen te noemen. Niet van welk spoor deze vertrekken of hoelaat.


Nee hoor, Sprinters roepen zelfs spoorwijzigingen en vertragingen om.


Ik heb alleen meegemaakt van de huidige trein.


Dat kan. Ik reis al jaren met Sprinters en dit komt toch regelmatig voor. De schermen tonen ook altijd actuele informatie.
Staartje wordt me iets te lang...

Maar dat klopt het is er wel. Actuele informatie op de schermen bestaat langer en vind je ook in de nieuwe DDZ en gemoderniseerde ICM/VIRM.

Reageer