Ik heb een vraagje mag je een jbl party box 1000 meenemen in de trein?
Zolang je hem niet aanzet en er geen zitplaatsen mee in beslag neemt, lijkt me dat geen probleem.
Officieel mag bagage maximaal 85 cm x 85 cm x 85 cm qua afmetingen hebben. In de praktijk hangt het er van af wat de conducteur er van vindt. Zij/hij/x kan besluiten dat je niet verder mag reizen.
Zie ook https://www.ns.nl/reisinformatie/bagage.
Officieel mag bagage maximaal 85 cm x 85 cm x 85 cm qua afmetingen hebben. In de praktijk hangt het er van af wat de conducteur er van vindt. Zij/hij/x kan besluiten dat je niet verder mag reizen.
Maar als dat gebeurd kan ik bijvoorbeeld ook gewoon de volgende trein pakken.
Hangt er van af wat de conducteur/conductrice van die volgende trein er van vindt. Als u echt op tijd moet zijn met die toeters en bellen dan kan het raadzaam zijn een andere vorm van vervoer te kiezen.
Hangt er van af wat de conducteur/conductrice van die volgende trein er van vindt. Als u echt op tijd moet zijn met die toeters en bellen dan kan het raadzaam zijn een andere vorm van vervoer te kiezen.
Ik ben onder 18 dus dan koop ik gewoon z’n kaartje van 7,50 op zondag. Heb dan toch niks te doen
Ik zie bij Bol.com deze specificaties staan. Dus lijkt mij binnen 85x85x85 te vallen. Staat ook bij dat ze draagbaar zijn.
Technische specificaties
Afmetingen (b x h x d)
551 x 290 x 288 mm
IP-certificering
IP00 (Geen bescherming)
Waterbestendig
Nee
Spatwaterdicht
Nee
Met SD-kaart ingang
Nee
met verlichting
Y
Verpakking
Gewicht
9700 gram
Verpakking breedte
372mm
Verpakking hoogte
673mm
Verpakking lengte
360mm
Verpakkingstaal
Nederlands
Taal handleiding
Nederlands
Is dat bij BOL ook echt de JBL partybox 1000 en niet een ander type? Op de JBL site zelf zie ik staan:
Afmetingen / Gewicht
Afmetingen (cm)W39.7 x D39 x H105
Afmetingen (inch)W15.6 x D15.3 x H43.3
Gewicht (kg)34.7
https://www.jbl.nl/party-speakers/JBLPARTYBOX1000.html
Het ding heeft zo te zien wieltjes en een handgreep, dus is eigenlijk niet veel meer dan een rolkoffer die smaller maar wel wat hoger is dan ‘toegestaan’.
Als je die ergens in een hoekje op het balkon zet zal het geen enkel probleem zijn. Een strijkplank of IKEA pakketje (het bekende Billy kastje) met zulke afmetingen doet men ook niet moeilijk over.
Strikt gezien is die wel hoger dan is toegestaan maar neemt inderdaad niet meer ruimte in dan een koffer. Een HC die strikt de regels volgt zou je dus de trein uit kunnen zetten, zeker als het een erg volle trein is. Maar neem je op een zondag een rustige trein denk ik wel dat je gewoon dat ding op de gewenste bestemming krijgt. Maar mocht je wel commentaar krijgen van de HC, ga er dan niet tegenin.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.