bagage in Schiphol treinen

• 27 november 2019
  • 18 reacties
  • 278 Bekeken

Ns moet een ideeenbus maken waarin je dit kunt doen(!)

Ns zou in de treinen naar Schiphol bagagerekken moeten maken.

Dit gaat natuurlijk ten koste van enkele zitplaatsen, maar niet zoveel als nu met koffers op en tussen de stoelen.

Vergelijk dit maar eens met het buitenland in zowel treinen als bussen.

18 reacties

Reputatie 7

Treinen hebben geen vaste route. Alle treinen worden door heel het land ingezet. Dit betekent dus dat alle treinen moeten worden omgebouwd om dit te accommoderen.

In de Intercity Direct en straks de nieuwe ICNG is er rekening mee gehouden. In de vernieuwde versie van de dubbeldekker (VIRM) is ook iets meer bagageruimte. Verder verwacht ik geen aanpassingen meer. Vooral omdat je zelf ook al zegt dat het ten koste gaat van enkele zitplaatsen. Dit zijn er al snel 10 tot 20 per trein, x alle treinen die er rijden. Het scheelt een boel.

Hoi robbbie, welkom op de NS Community. 

In de meeste gevallen is het mogelijk om bagage onder de stoelen te plaatsen of tussen de stoelen in wanneer de rugleuningen tegen elkaar aan staan. In de ideale situatie ligt de bagage dan niet in de weg. Bij verschillende internationale treinen treffen we ook bagagerekken aan direct in het begin van een coupé. Bedoel je die bagagerekken? Ik kan in ieder geval een suggestie voor je doorzetten. Het antwoord van Slidestops voorziet echter wel in enkele praktische bezwaren.

Goed idee!

Wellicht een andere wagon tussen de rijtuigen plaatsen alwaar je grote spullen/bagage kunt stallen die door een medewerker snel aangepakt en afgegeven kunnen worden. Evt. met een barcodesysteem.

Reputatie 5

Vroeger hadden veel getrokken treinen een bagagerijtuig. Tegenwoordig is dat vanwege de drukte niet realistisch meer. Maar bagagerekken in de normale rijtuigen, bij de reizigers, helpt ook al een stuk. 

Bedankt voor jullie reactie.

Je levert per coupé 2 zitplaatsen in, meteen na de glazen toegangsdeur en het levert meer zitplaatsen op doordat er geen koffers en tassen meer op de stoelen staan. Dit is de realiteit. Let wel: we praten over de dubbeldekkers (virm), die hebben dit probleem.

Zie net dat er vaak maar 1 zitplaats om de hoek zit die zou vervallen ten bate van een bagagerek.

En reizigers willen hun bagage in zicht hebben en zullen die dus niet op het balkon zetten.

Reputatie 7

Bedankt voor jullie reactie.

Je levert per coupé 2 zitplaatsen in, meteen na de glazen toegangsdeur en het levert meer zitplaatsen op doordat er geen koffers en tassen meer op de stoelen staan. Dit is de realiteit. Let wel: we praten over de dubbeldekkers (virm), die hebben dit probleem.

Alle oude dubbeldekkers van het type VIRM worden al omgebouwd. Hier komt dan in de plaats van de cateringlift van vroeger een bagagerek. Verder zie ik het nog niet zo snel gebeuren dat er zitplaatsen worden verwijderd voor bagageplaatsen. Als alle VIRM’s 2 stoelen per rijtuig in moeten leveren, betekent dat in totaal 1744 zitplaatsen minder. Er wordt steeds meer geklaagd over volle treinen, dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.

We praten dan alleen maar over het type VIRM en hebben het niet over alle andere type treinen, waarbij het getal dus nog veel hoger zou liggen. Vaak is er op de balkons genoeg ruimte en daar kun je ook naast je koffer zitten.

Reputatie 7

Goed idee!

Wellicht een andere wagon tussen de rijtuigen plaatsen alwaar je grote spullen/bagage kunt stallen die door een medewerker snel aangepakt en afgegeven kunnen worden. Evt. met een barcodesysteem.

Zeker, wat is je rekeningnummer? NS incasseert graag de kosten voor de rijtuigen - ombouwen - personeel hoor ;)

Met andere woorden - leuk idee - totaal in de verste verte niet rendabel.

Bedankt voor de reacties,

Ik hoor echter niemand over het feit dat zitplaatsen nu ingenomen worden door koffers en tassen; nogmaals dit is de realiteit.

Maar een of twee opofferen om er minimaal 4 terug te krijgen! Ga voor de lol eens kijken in de treinen.

Naar mijn idee zou ns er goed aan doen om hier serieus werk van te maken. Voornamelijk speelt dit probleem in de virms.

Heel goed dat ze al begonnen zijn om iig de cateringliften om te bouwen.

Goed idee!

Zeker, wat is je rekeningnummer? NS incasseert graag de kosten voor de rijtuigen - ombouwen - personeel hoor ;)

Met andere woorden - leuk idee - totaal in de verste verte niet rendabel.

Het lijkt me een goede investering. Bussen hebben ook een aparte bagageruimte, onderin, een aanhangwagentje, een bagagerek in de bus of een ruimte waar kinderwagens en bagage kunnen staan.

Reputatie 7
Badge

Als je het een goede investering lijkt, en je meent dit serieus @fatsoen , dan zie ik (en NS ?) graag een rekensom op jaarbasis.

Vergeet vooral niet, een bagagewagen ertussen is een reizigersrijtuig minder. Veel treinen rijden immers vaak al op maximale capaciteit.

Realiseer je wel, een bus is iets compleet anders dan een trein 😏

Ik zal er een stagiair(e) op zetten. En een actieplatform oprichten met de naam ‘maak ruimte voor bagage’.

Heb je weleens in de trein Brussel-Amsterdam gezeten?

Ik zou een actieplatform oprichten met de naam ‘alleen vliegen met handbagage’ ;) Of gewoon niks doen; door de stijgende aandacht voor het milieu is het denk ik snel gedaan met dubbel-belastingvrij flessen drank e.d. te vervoeren met het vliegtuig.

Badge

En daarbij adviseer ik reizigers om hun bagage in hun zicht te houden, want het dievengilde neemt graag een koffer van je over als je even niet oplet.

Idem dito met opgehangen jassen aan de haakjes in de trein, deze hangt dan bijna tegen de stoelleuning naast je en dieven maken daar graag gebruik van om dan even je zakken te legen via de stoel achter je.

Bagage hou je het meest verstandigst gewoon bij je onder je eigen toezicht en niet op een plek waar je de bagage bij elkaar achter kan laten.

Ik zou een actieplatform oprichten met de naam ‘alleen vliegen met handbagage’ ;) Of gewoon niks doen; door de stijgende aandacht voor het milieu is het denk ik snel gedaan met dubbel-belastingvrij flessen drank e.d. te vervoeren met het vliegtuig.

En wat extra bomen planten langs het spoor. Een boom per koffer.

Reputatie 6

Goed idee!

Prima idee. Zo moeilijk is dat niet.

Gewoon de wagon achteraan aanhaken. En dan moeten er voorin wat meer kolen in worden geschoven.

Stepjes hoeven niet te worden opgevouwen.

Goed idee!

Prima idee. Zo moeilijk is dat niet.

Gewoon de wagon achteraan aanhaken. En dan moeten er voorin wat meer kolen in worden geschoven.

Stepjes hoeven niet te worden opgevouwen.

:grinning:

Wellicht eens beginnen met de trein Brussel-Schiphol-Amsterdam.

Reageer