beantwoord

Bagageruimte na modernisering VIRM.

• 17 maart 2014
  • 7 reacties
  • 939 Bekeken

Beste,

In de dubbeldeks intercitys (VIRM als ik het goed heb) is ontzettend weinig bagageruimte beschikbaar. Vooral in vergelijk met het enkeldeks intercity materieel waar in de bagagerekken grote koffers passen. Ik hoop van harte dat er bij de nieuwe verbouwing van het materiaal rekening wordt gehouden met deze wens, ik denk namelijk dat dit niet alleen mijn wens is maar van velen. De koffers op stoelen en in het gangpad maken de reis een stuk minder comfortabel. Alvast hartelijk dank voor het meenemen van deze suggestie! 🙂
icon

Beste antwoord door Aar 17 maart 2014, 13:03

Op onderstaande foto zien we een impressie van hoe de VIRM-dubbeldekker er straks na de modernisering uit zal zien. Het is niet heel goed te zien, maar aan het eind van de achterste coupé zien we een deur, achter die deur komen bagage-rekken.

Nu is deze ruimte nog ingevuld met een lift die vroeger voor de railcatering-kar (railtender) gebruikt werd. Maar straks wordt dit een bagagekast. :)

Bekijk origineel

7 reacties

In de VIRM is het mogelijk om bij de vierzits opstelling (waarbij de stoelen tegenover elkaar staan) om de koffers achter de stoel te zetten.
In de VIRM is het mogelijk om bij de vierzits opstelling (waarbij de stoelen tegenover elkaar staan) om de koffers achter de stoel te zetten.

Yes, weet ik inderdaad. 🙂 Alleen die ruimte is ook te klein voor grote koffers en weinig voor 4 mensen. De rekken boven het hoofd zijn in de ICM veel groter dan in de VIRM, daar ging het me meer om. In de rekken van de VIRM past zelfs mijn rugzak niet. 😂
Reputatie 6
Badge
Op onderstaande foto zien we een impressie van hoe de VIRM-dubbeldekker er straks na de modernisering uit zal zien. Het is niet heel goed te zien, maar aan het eind van de achterste coupé zien we een deur, achter die deur komen bagage-rekken.

Nu is deze ruimte nog ingevuld met een lift die vroeger voor de railcatering-kar (railtender) gebruikt werd. Maar straks wordt dit een bagagekast. :)

Ben wel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Het lijkt mij niet dat er ruimte komt voor veel bagage want echt groot is het niet.
Reputatie 6
Badge
Kijk eens in de bestaande VIRM-trein naar het deurtje die je nu aan de kop-zijn-kanten van de coupe's vindt.
Het is misschien niet erg breed, maar wel behoorlijk diep, want een railtender-karretje moest er vroeger ook inpassen. Een paar koffers lijkt me geen probleem als je ze netjes verticaal plaatst.
Hallo Juliens,

Aar geeft hier een uitstekend antwoord. Het topic heb ik verplaatst naar het forum 'in de trein'. Verder heb ik de titel aangepast om de vindbaarheid van het topic te vergroten.

Vriendelijke groet,

Herman NS
Onbegrijpelijk vind ik het helemaal dat die dubbeldekkers juist op het traject naar Schiphol worden ingezet. Ik kan me geen route voorstellen met méér koffers. Overigens denk ik dat veel reizigers hun koffer niet in zo'n rek plaatsen, omdat ze er dan geen zicht meer op hebben.
Diefstal is zo gebeurd.

Reageer