Bankpas en OV verloren | NS Community
beantwoord

Bankpas en OV verloren

  • 18 May 2022
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemorgen,

Zojuist ben ik mijn bankpas en OV-kaart verloren. Dit is waarschijnlijk gebeurd in Winterswijk centrum. Mijn paspoort heb ik gelukkig nog wel. Ik heb mijn bankpas direct laten blokkeren en zal hiervoor spoedig een nieuwe aanvragen. Daarnaast heb ik de gemeente gebeld om hier een melding van te maken.

Nu wil ik terug naar Hengelo, heb nog wat contanten bij me maar dus geen geldig vervoersbewijs en helaas ook geen bankpas. (Niemand kon mij ophalen helaas)

Ik rij dus officieel zwart nu. Is er nog iets wat ik nu wettelijk gezien kan doen? Ik voel me niet fijn in de trein momenteel omdat ik het echt vervelend vind om de regels te overtreden.

Ik zie graag wat reacties tegemoet! 

Met vriendelijke groeten,

Netzo

 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 18 May 2022, 11:53

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Netzo,

 

Je kan hier natuurlijk weinig aandoen, dus als je controle krijgt gewoon je verhaal doen. Je krijgt dan waarschijnlijk een uitstel van betaling en die kan je dan eenmalig door de klantenservice laten kwijtschelden. Beter is om de conducteur zelf even op te zoeken. 

 

Vergeet ook niet om de OV-pas te blokkeren via mijn NS. Er is hier een forumlid geweest die na verlies is aangeslagen voor 2 OV-fietsen op zijn verloren pas. Dus snel regelen.

 

Heb je geen toegang tot Mijn NS dan snel contact opnemen met de klantenservice.

Reageer