basgitaar en versterker mee in de trein | NS Community
beantwoord

basgitaar en versterker mee in de trein

  • 8 July 2022
  • 2 reacties
  • 258 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik vraag mij al een tijdje af of je een basgitaar en Bas versterker mag meenemen in de trein? Want als ik me de trein op vakantie ga binnen Nederland wil ik die namelijk wel meenemen om gewoon even te kunnen spelen dus vroeg ik mij af of dat mocht.

icon

Beste antwoord door Thom 8 July 2022, 19:56

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bij het meenemen in de trein geldt in principe een maximum maat van 85 cm. Uw gitaar zal daar niet aan voldoen, maar die mag in de praktijk altijd wel mee. Het is naar het oordeel van de conducteur en dat is bindend. Die zal vooral naar veiligheid en overlast kijken. In de spits is het anders dan op rustiger tijden. Het is niet de bedoeling dat er zitplaatsen worden ingenomen door uw instrumenten. Een basversterker is vaak wat pompeuzer. 

In de trein mag muziek uiteraard niet hoorbaar spelen, uw basgitaar ook niet, en zeker niet met versterker, maar ik neem aan dat u dat ook wel snapt en uw vraag over het meenemen zelf gaat.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een basgitaar + versterker is geen probleeem. Er zijn bij mijn weten uitzonderingen voor ‘grotere’ muziekinstrumenten (bijv. een contrabas of keyboard in flightcase), en ski’s mogen ook mee.

Als het niet in het bagagerek past, zet ze op het balkon tegen de wand. Vermijd drukke treinen uiteraard.

Reageer