Bedelaar roosendaal zwolle

• 22 januari 2018
  • 11 reacties
  • 217 Bekeken

Er is een bedelaar vrouw in de ic van roosendaal naar zwolle. Net in nijmegen ingestapt. Deelt briefjes uit en krijgt geld van de reizigers

11 reacties

Treinstel 4052
Dat gebeurd op dat traject echt heel erg vaak.
Helaas wel.. als de reizigers nou zo verstandig zouden zijn om niks te geven..
Hallo wolsinkmarcia en welkom op het NS Forum!

Ik heb je situatie doorgegeven, waarvoor bedankt!
Badge
Tip: volgende keer kan een situatie met dergelijke urgentie het beste via Twitter worden doorgegeven (mocht u dat hebben, uiteraard). Immers, die bedelaar is binnen een kwartier op het volgende station weer foetsie. Het Twitterteam heeft kortere lijntjes met het treinpersoneel.

En zou een bedelaar handtastelijk of agressief worden, dan is 112 ook nog een optie.
Reputatie 2
Bedelaars zien er meestal dommer uit dan dat ze zijn. Ze weten heel vaak uit de handen te blijven van de medewerkers V&S en de conducteurs.

Pas geleden ben ik er zelf ook eentje tegengekomen op Rotterdam Blaak. Heb ik ook gemeld op dit topic: https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/nog-steeds-dezelfde-bedelaar-in-de-trein-42376

Door een snel antwoord van Erryt werd er al snel gezocht naar de bedelaar, helaas was de bedelaar al lang weg.

Als tip: beschrijf hoe de bedelaar er uit ziet. Zo is deze makkelijker te vinden/pakken.
Reputatie 7
Buiten heterdaad kunnen we er helaas toch niet veel meer mee 😞
Reputatie 2
Aanspreken of waarschuwen maakt ze wel bang. Maar een heterdaadje is nog beter.

Zijn er ook V&S medewerkers die in burger werken @Slidestops?
Er zijn geregeld acties van speciale VenS teams in burger. Vaak in samenwerking met de politie om oa dit soort overlast tegen te gaan. Vandaar dat men blij is als er meldingen gedaan worden om een goed beeld ervan te krijgen. Slidestops kan daar ongetwijfeld meer over vertellen.
Reputatie 7
@Wes aanspreken of waarschuwen maakt ze helaas echt niet bang. Bekeuren ook niet zelfs. De enige goede methode is samenwerking met politie en andere instanties. Zelf is het heel lastig voor NS om dit uit te bannen.

Burgeracties zijn er inderdaad geregeld door V&S, zowel door de speciale teams, Als de normale teams. Dit is meldingsgestuurd, Dus melden is altijd gord
Reputatie 2
@Slidestops
Dat V&S in burger liep was voor mij nog niet bekend. Wel een goede actie trouwens.

Mocht de politie meer in de buurt zijn (op straat/station), mag je die dan ook waarschuwen voor bedelaars of moet dat dan in samenwerking met V&S?

Reageer