Tip: volgende keer kan een situatie met dergelijke urgentie het beste via Twitter worden doorgegeven (mocht u dat hebben, uiteraard). Immers, die bedelaar is binnen een kwartier op het volgende station weer foetsie. Het Twitterteam heeft kortere lijntjes met het treinpersoneel.
En zou een bedelaar handtastelijk of agressief worden, dan is 112 ook nog een optie.
Bedelaars zien er meestal dommer uit dan dat ze zijn. Ze weten heel vaak uit de handen te blijven van de medewerkers V&S en de conducteurs.
Pas geleden ben ik er zelf ook eentje tegengekomen op Rotterdam Blaak. Heb ik ook gemeld op dit topic: https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/nog-steeds-dezelfde-bedelaar-in-de-trein-42376
Door een snel antwoord van Erryt werd er al snel gezocht naar de bedelaar, helaas was de bedelaar al lang weg.
Als tip: beschrijf hoe de bedelaar er uit ziet. Zo is deze makkelijker te vinden/pakken.
Er zijn geregeld acties van speciale VenS teams in burger. Vaak in samenwerking met de politie om oa dit soort overlast tegen te gaan. Vandaar dat men blij is als er meldingen gedaan worden om een goed beeld ervan te krijgen. Slidestops kan daar ongetwijfeld meer over vertellen.
@Wes aanspreken of waarschuwen maakt ze helaas echt niet bang. Bekeuren ook niet zelfs. De enige goede methode is samenwerking met politie en andere instanties. Zelf is het heel lastig voor NS om dit uit te bannen.
Burgeracties zijn er inderdaad geregeld door V&S, zowel door de speciale teams, Als de normale teams. Dit is meldingsgestuurd, Dus melden is altijd gord
Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.