Bedelaars in de trein | NS Community

Bedelaars in de trein



Toon eerste bericht

105 reacties

Reputatie 4
Ik trof maandag tussen Dordrecht en Breda ook bedelaars aan in me trein. Dankzij mijn oplettende collega machinist die me assisteerde voor de vertrekprocedure en een minder valide reiziger, ben ik op onderzoek gegaan en heb er eentje kunnen aanpakken. In dit geval ging het om een Roemeen. Ik heb zijn gegevens kunnen krijgen en kunnen aanpakken gelukkig.
Wat goed. De zakdoekjes leggen, zoals boven beschreven tussen Rotterdam en Dordrecht, heb ik ook gezien (Amstel–Utrecht) zou het dezelfde groep zijn?
Ik heb voor de zekerheid een tweet naar de politie gestuurd. Hopelijk krijg ik nog antwoord. Je kan ook zelf met de politie bellen zoals @Senang dat ook aan geeft.
@niek2

Denk het niet. Deze gaven oranje folders waar zowel in het Frans als Nederlands het bedelverhaal stond. Ze waren wel milieuvriendelijk bezig, want ze hergebruikte hun foldertjes wel. Eentje heb ik in ieder geval blijgemaakt met een proces verbaal voor bedelen.
@niek2

Denk het niet. Deze gaven oranje folders waar zowel in het Frans als Nederlands het bedelverhaal stond. Ze waren wel milieuvriendelijk bezig, want ze hergebruikte hun foldertjes wel. Eentje heb ik in ieder geval blijgemaakt met een proces verbaal voor bedelen.


Hebben dit soort figuren wel een geldig vervoersbewijs?
Door streng te controleren lijkt mij dit de beste aanpak.
Ik heb zelf nog nooit zwervers en bedelaars in de trein gezien maar ik reis dan ook op een traject buiten de randstad. Het lijkt erop dat men favoriete lijnen uit kiest.
Wel handig want dan kan de NS extra controles uitvoeren met medewerkers van Service en Veiligheid.
Ze zullen geen kaartje hebben denk ik.

En de teams hebben wel nut, maar ze gaan vaak maar 1 halte mee en stappen dan weer ergens uit of over.

Reageer