Bedelaars in de trein | NS Community

Bedelaars in de trein


Beste ns,

Ik word helemaal gek van de bedelaars in de trein. Elke dag wordt er wel een slecht vertaald briefje door één of andere drugsverslaafde in m'n handen geduwd. Heel irritant. Kunnen jullie deze gasten niet een keer oppakken? Het zijn toch elke dag dezelfde.

M.v.g. Bart

105 reacties

Gisteren ook een bedelaar gezien tussen Apeldoorn en Amersfoort in de "groene" trein naar Rotterdam/Den Haag. Deze trein passeerde rond 15u.

Meneer had geen werk, maar wel twee kinderen. Hij vroeg ofwel een bijdrage voor de servetten of werk, zodat hij niet meer in treinen moest om geld vragen. Wat zou hij doen als iemand effectief werk aanbood? Zo snel mogelijk gaan lopen? :)

Ik denk dat er uiteindelijk maar een reiziger geld gegeven heeft.

Bij gebrek aan Twitter en andere kon ik dit niet melden. Ik wist ook niet direct waar ik de HC moest zoeken, want ik had bij het instappen enkel de HC van het achterste gedeelte gezien.
Reputatie 1
Je zou voor de grap eens op een willekeurig tijdstip op Laan van NOI moeten komen kijken; daar staan altijd zwervers/bedelaars. Geen beveiligde poortjes daar, dus ze kunnen zo ieder perron op.
Zo zie je maar dat de overlast zich gewoon verplaatst: in Rotterdam staan er poortjes en (dus) geen zwervers, maar dan verplaatst het probleem zich dus naar Den Haag of Dordrecht.
Reputatie 2
Je zou voor de grap eens op een willekeurig tijdstip op Laan van NOI moeten komen kijken; daar staan altijd zwervers/bedelaars. Geen beveiligde poortjes daar, dus ze kunnen zo ieder perron op.
Zo zie je maar dat de overlast zich gewoon verplaatst: in Rotterdam staan er poortjes en (dus) geen zwervers, maar dan verplaatst het probleem zich dus naar Den Haag of Dordrecht.


Inderdaad gisteren (16:30) stond er een vrouwtje te bedelen in de stationstunnel had helaas geen tijd, was aan het rennen voor de metro
http://www.rtvnh.nl/nieuws/188336/treinbedelaars-ontmaskerd-station-amsterdam-sloterdijk-blijkt-uitvalsbasis
Reputatie 3
Vandaag weer precies dezelfde bedelaar in de trein op het traject Haarlem-Amsterdam Sloterdijk.
Ik meldde dit aan de conducteur en hij heeft in de trein omgeroepen dat er een bedelaar aan boord van de trein was. Verder heeft hij de bedelaar aangehouden na constatering door hem zelf.
Hij zocht contact met Amsterdam inzake deze bedelaar en dat was al een bekende bedelaar en zij hadden wegens overdracht geen tijd voor haar.
Dus ging zij opnieuw vrijuit en stapte de trein weer in met haar zielige briefjes naar Haarlem.
Op mijn vraag op Sloterdijk waarom werd medegedeeld dat de NS liever de aanstichters (bazen willen pakken).
Kortom de treinreiziger wordt niet echt gevrijwaard van het bedelen in de trein.

Reageer