Bedelaars in de trein

• 8 oktober 2015
  • 38 reacties
  • 2276 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Daarnaast heb ik niet zo veel zin in agressief gebedel terwijl ik in de trein zit, om nog maar te zwijgen over de gevolgen van wat er met het bij elkaar gebedelde geld wordt gedaan. (vaak dingen als drugs kopen en onder invloed vrouwen aanraden, nee dank je)

Misschien een idee van de NS dat zij de reizigers bewust gaan maken van dat je geen geld moet geven aan bedelaars in de trein?

Dit item speelt ook enorm op ons interne forum en daar geeft ook het rijdend personeel zoveel mogelijk informatie door aan de Veiligheidscentrale als we kunnen. Helaas heb ik laatst ook een bedelaar in mijn trein gehad, alleen liep ik de verkeerde kant op om deze persoon te betrappen. Ik hoorde het later op het station dat er gebeld was. Wij worden wel opgeroepen om het vaker om te roepen en zelf neem ik hem op bekende lijnen zeker mee.
Dat heb ik ook keer gehad laatste keer tussen Castricum - Zaandam zo hinderlijk vind ik dat. Komen ze langs met zoon briefje waarop een jankverhaal van dakloos zijn, geen eten etc. Wat doet de NS hier tegen allemaal? Zo ja wat dan?
Reputatie 7
Badge +4
Het zou je in dit geval sieren als je zelf wat effectiefs deed: Twitter naar @ns_online en er is zo snel mogelijk actie. Daar kunnen ze wat mee bij politie en spoorwegen omdat je dan de mensen kunt waarschuwen en zo snel op de plaats krijgen. De bedelaars werken met een systeem van zich korte tijd in een trein bevinden. Uiteraard geef je geen geld. Het is vaak georganiseerde misdaad, veelal door Roemeense bendes. Neem foto's met je mobiel om het bewijs sterker te maken.

Zo lang reizigers passief zijn en alleen maar op anderen mopperen, verandert er niks en kunnen deze mensen hun gang gaan. Je vraagt wat NS doet en die roep je ter verantwoording maar je had beter zelf wat kunnen doen. Toen wist je dat mogelijk niet, nu wel. Nu scoor je niet, dan wel.
Het zou je in dit geval sieren als je zelf wat effectiefs deed: Twitter naar @ns_online en er is zo snel mogelijk actie. Daar kunnen ze wat mee bij politie en spoorwegen omdat je dan de mensen kunt waarschuwen en zo snel op de plaats krijgen. De bedelaars werken snel. Uiteraard geef je geen geld. Het is vaak georganiseerde misdaad, veelal door Roemeense bendes. Neem foto's met je mobiel om het bewijs sterker te maken.

Zolang reizigers passief zijn, verandert er niks

Bedankt voor de tip, vooral het laaste dat ga ik zeker dan doen. Zal dan foto's proberen te maken.
Reputatie 7
Badge +4
Doe vooral het eerste - dus NS waarschuwen - en nog beter: Doe het direct als je ze ziet. Noteer dit twitteradres. @ns_online
Helaas is het nu ook vaak raak op station Amsterdam Amstel. Ik word daar vaak aangesproken daar bedelende Oost-Europeanen (Roemenen). Toen ik via Twitter @ns_online vroeg naar het handhavingsbeleid werd er gezegd dat ik personeel ter plekke kan waarschuwen.
Enige punt van aandacht is dat het personeel ter plekke zich in de stationshal begeeft en ik ze eigenlijk zelden zie op de perrons. Wellicht kan daar wat meer aandacht aan gegeven worden? Ik voel me zo niet veilig op station Amstel. Ik kan natuurlijk @ns_online waarschuwen maar ik denk dat het personeel beter zichtbaar zou moeten zijn.
Vervelend om te lezen dat je je niet veilig voelt op het station Amsterdam Amstel Vinex. Zoals eerder al aangegeven proberen wij zo snel mogelijk actie te ondernemen indien dit wordt aangegeven. Het is helaas niet mogelijk om overal personeel ter plekke te krijgen. Indien deze bedelaars vaak op hetzelfde moment op dezelfde plek actief zijn zou daar vroegtijdig een melding van gemaakt kunnen worden. Als dat niet het geval is ontvangen wij alsnog graag een melding zodat er naar de mogelijkheden gekeken kan worden.
Vervelend om te lezen dat je je niet veilig voelt op het station Amsterdam Amstel Vinex. Zoals eerder al aangegeven proberen wij zo snel mogelijk actie te ondernemen indien dit wordt aangegeven. Het is helaas niet mogelijk om overal personeel ter plekke te krijgen. Indien deze bedelaars vaak op hetzelfde moment op dezelfde plek actief zijn zou daar vroegtijdig een melding van gemaakt kunnen worden. Als dat niet het geval is ontvangen wij alsnog graag een melding zodat er naar de mogelijkheden gekeken kan worden. Dank voor je reactie. Mocht ik weer een aantal van deze bedelaars tegenkomen dan zal ik het melden (via Twitter).
Ik zit mij af te vragen wat er aan tegen te doen is? Waarom zijn de Roemenen hier gekomen om te bedelen? Ik zie geen reden waarom ze hier zijn gekomen. In Roemenië is daar helemaal geen oorlog zoals bijvoorbeeld in Syrië. Maar in Amsterdam heb ik ergens gelezen dat de Roemenen 37% net zo veel kunnen gaan bedelen als Nederlanders 34%. Voor Nederlanders die in armoede leven kunnen bij het UWV terecht. Voor de Roemenen weet ik niet of het Europees gezien goed geregeld is. Ook zijn er een aantal mensen in de criminaliteit terecht gekomen. Ze doen net als of ze zielig zijn, maar dat zijn ze het niet. Er is sowieso teveel overlast wat bedelaars betreft. Vluchtelingen bedelen niet snel omdat ze het risico lopen dat ze het land uit moeten. Echte vluchtelingen willen graag geld verdienen sommigen zijn namelijk hardwerkers maar dan moeten ze ook Nederlands leren. In Eindhoven heb ik positieve verhalen gehoord over vluchtelingen. Als ze geen overlast veroorzaken zijn ze meer dan welkom.
Het gaat hier niet om of het hier vluchtelingen of bedelaars betreft, maar gewoon om criminele organisaties die geld graaien. Wat er tegen te doen is, is reizigers informeren. Soms slijpt het erin, stampen met herhalen.
Alles maar dan ook echt alles is hier naar toe komen waaien! Dan heb ik het niet eens over de blaadjes op het spoor maar nu van horrorclowns tot bedelaars in de trein.
Vorige week Amsterdam-Haarlem. Bedelaar (v) deelt briefjes uit en loopt rustig verder. 5 min later geeft iedereen (m/v) in de coupé haar iets terug, met het briefje. Geen overlast gezien, van beide kanten.
Mijn vragen: doe ik iets verkeerd ? Hoe weet NS zo zeker dat ik nu een criminele bende heb ondersteund ? Wat doet NS/Prorail zelf, bijvoorbeeld inzetten van altijd minimaal een conducteur per treinstel?
Volg het nieuws en u weet het ook.

Deze mensen zijn in heel West Europa actief op verschillende gebieden en verschillende bendes.

https://www.rtvnh.nl/nieuws/188336/treinbedelaars-ontmaskerd-station-amsterdam-sloterdijk-blijkt-uitvalsbasis

Reageer