beantwoord

Bedelaars in de trein

• 16 februari 2017
  • 7 reacties
  • 173 Bekeken

Ik snap best dat we mensen willen helpen, maar ik ga elke dag met de trein tussen utrecht en den haag. In die trein zitten de laatste tijd syriers die een pakje zakdoekjes voor geld verkopen. Ik vind het oke om 4 keer wat te doneren, maar ik word er nu gek van. Sommigen gaan helemaal over je heen hangen en opdringen. Dit zou niet mogen! ik ben een arme student en heb 10 euro geven in totaal. Ik wil niet een slecht gevoel krijgen voor ik naar uni ga of dat ik blut ga aan die mensen..
Kunnen ze aub of naar een andere trein verplaatst worden of gewoon op station gezet worden?
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 16 februari 2017, 12:04

@Eline Dekker Geeft u NOOIT wat aan deze mensen! Het zijn vaak georganiseerde bendes en het is strafbaar. Gooi het briefje weg en negeer deze mensen. Optreden is lastig omdat ze zo weer weg zijn.
Ze horen in geen enkel station of trein thuis.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge
Er valt vooral veel te verdienen tussen Utrecht en Gouda, als ik de aanwezigheid van die mensen op dat traject moet bekijken. Kan NS op dat traject zich niet extra bezig gaan houden met die maffiosi?
Meestal hebben ze geen geldig vervoersbewijs en vandaag zijn er veel meldingen geweest over deze bedelaars.
Reputatie 6
Badge
Blijkbaar valt er in de trein tussen Utrecht en Den Haag genoeg geld te verdienen..... Niet gek dan, dat ze daar vertoeven...

Bedenk ook, los van het feit hoe goed ze gekleed zijn, hoe ze het treinkaartje menen te betalen...
Reputatie 5
Ik vind het oke om 4 keer wat te doneren, maar ik word er nu gek van.
Tsja en zolang er maar genoeg mensen zijn die 4 keer "doneren" wel OK vinden, zal het nooit ophouden ...

Zeg anders gewoon 'La', als ze je niet snappen zijn het geen Syriërs 😃
Reputatie 6
Badge