beantwoord

Bedelaars in de trein

• 2 mei 2017
  • 9 reacties
  • 195 Bekeken

Ik vraag me af of dit mag. En zo nee waarom deze dan zo vaak in de trein van den Haag centraal naar Eindhoven zitten.
icon

Beste antwoord door Thom 2 mei 2017, 14:28

Het mag niet, maar het is moeilijk goed te vervolgen. Deze Roemenen leven ook in een rechtsstaat. De conducteur moet op heterdaad betrappen. Je kunt het ze als medereiziger wel lastig maken.

Zolang mensen zo onverstandig zijn geld te geven aan deze georganiseerde bendes, want dat zijn het, blijft het verschijnsel langer in stand. Geen geld geven, medepassagiers waarschuwen en allereerst via Twitter NS verwittigen, Dan gaat er een melding naar de conducteur. @ns_online.

Het geld gaat ook niet naar de bedelaars maar komt bij bendeleiders terecht.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het mag niet, maar het is moeilijk goed te vervolgen. Deze Roemenen leven ook in een rechtsstaat. De conducteur moet op heterdaad betrappen. Je kunt het ze als medereiziger wel lastig maken.

Zolang mensen zo onverstandig zijn geld te geven aan deze georganiseerde bendes, want dat zijn het, blijft het verschijnsel langer in stand. Geen geld geven, medepassagiers waarschuwen en allereerst via Twitter NS verwittigen, Dan gaat er een melding naar de conducteur. @ns_online.

Het geld gaat ook niet naar de bedelaars maar komt bij bendeleiders terecht.
Reputatie 6
Badge
Er moet eens een anonieme manier, zonder aanmelden, komen om NS op de hoogte te stellen van bedelaars, dan zou er veel meer gemeld worden.
Tussen welke stations kom je ze tegen?
Hallo Moor.m, welkom op het NS Serviceforum,

Bedelen in de trein is niet toegestaan. Dit is ook al landelijk in het nieuws geweest.

Het is al mogelijk om een bedelaar anoniem te melden. Dit kan zowel telefonisch ( 030 - 7515155) als via onze Live Chat. Je dient wel het traject, tijdstip van vertrek, treinstelnummer en een omschrijving van de bedelaar te sturen.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar In de trein om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 3
Even uit nieuwsgierigheid: komen jullie onze Roemeense 'vrienden' nog vaak tegen, en zo ja op welke trajecten dan? Het kan toeval zijn, maar ik zie ze tegenwoordig nog amper. Sloterdijk - Haarlem was bijvoorbeeld altijd bingo tussen bepaalde tijdstippen, maar heb ze nu al weken niet meer gezien.
Reputatie 7
Sloterdijk Haarlem is inderdaad passé. Laatst nog bij Delft eentje gehad, maar tijdje geleden dat ik er last van heb gehad..
Reputatie 7
Helaas krijgen wij nog dagelijks meldingen binnen. Wij proberen z.s.m. de veiligheidscentrale in te schakelen, maar meestal zijn de bedelaars te snel uit de trein gestapt om een 'op heterdaadje' te constateren. Toch worden er nog genoeg aanhoudingen gedaan en zal uiteindelijk het probleem opgelost zijn. Fijn om te horen dat het traject Sloterdijk-Haarlem inmiddels ontheven is van de plaag.
Op Sloterdijk heb ik ze al een tijdje niet gezien en blijkbaar zitten ze nu meer in het zuiden des lands. Ik mis ze trouwens totaal niet. 😉
Reputatie 7
Badge
Er moet eens een anonieme manier, zonder aanmelden, komen om NS op de hoogte te stellen van bedelaars, dan zou er veel meer gemeld worden.

Edit: laat maar.

Reageer