beantwoord

beeldscherm in de sprinters

  • 13 June 2022
  • 5 reacties
  • 166 Bekeken

Geachte dames en heren,

 

voorheen stonden op de beeldschermen in de sprinters precies de route, aankomsttijden en bestemmingen. Heel praktisch en informatief.

tegenwoordig staat er op diezelfde beeldschermen uitsluitend reclame voor extra’s diende NS te bieden heeft. Dit is buitengewoon onhandig en jammer. Zeker voor reizigers die niet elke dag hetzelfde traject rijden en al helemaal niet voor buitenlandse toeristen.

kortom, gebruik die beeldschermen weer voor praktische reisinformatie van die betreffende reis.

met vriendelijke groet,

een trouwe treinreiziger,

CGJ Teerink

Naarden

icon

Beste antwoord door JurgenH 13 June 2022, 10:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik begreep dat dit veroorzaakt door een storing/bug in de software, waarvoor inmiddels wel een update gereed is. Dat moet echter allemaal goed getest worden voordat het uitgerold kan worden over alle sprinters.

Zie o.a. dit topic:

Al weet ik niet precies wat daarvan de status nu is, maar tijdens mijn laatste ritten met deze sprinters werkte het nog niet zoals het moet.

Dat er geen reisinformatie getoond wordt maar slechts reclame is dus in ieder geval niet zoals het hoort.

@Julian weet jij hier misschien wat meer over?

Reputatie 1

In de SLT staan ze vaak op een wit of zwart scherm en de omroep is 9 van de 10 keer ook niet aanwezig.

Recent heeft Edwin (Mcn NS reizigers) bevestigd dat het inderdaad gaat om een storing welke ontstaan is bij een update en dat het wachten is op de uitrol van een update waarin dit herstelt wordt.

Probleem is dus bekend bij de NS en er wordt aan de oplossing gewerkt.

@Julian weet jij hier misschien wat meer over?

Het spijt me, ik heb helaas geen update over de status ervan, behalve dan dat men nog altijd druk bezig is met het testen.

Reageer