Begrip?

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 18251 reacties

Hier zullen we vast wel begrip voor moeten hebben. Ik neem aan dat het de schuld van NS is want de WC's waren natuurlijk te vies voor iemand van dit beschavingsniveau. Gelukkig is het gezicht goed herkenbaar. Nog even en we verbazen ons nergens meer over. Ik dacht nog dat het gephotoshopt was, maar goed.

Ik krijg de attachements even niet weg, het is niet anders.

This topic has been closed for comments

56 reacties

Ja, als je een keer naast de pot pist in een balorige bui.... Ben je levenslangs de L#L :? Is een boete of taakstraf niet proportioneel???

www.metronieuws.nl/binnenland/2015/05/treinplasser-wacht-eerste-trein-en-stationsverbod
Reputatie 7
Badge +4
Wat een juiste straf is, daar gaat in dit land de rechter over. Zo hoort het ook. De schande die er over gesproken wordt is dan maar een bijkomende straf in deze. Ik vind het over de banken plassen in een trein in ieder geval buiten iedere orde, en om in te gaan op mensen die dit toelaatbaar vinden, is verspilling van woorden.
Wat een juiste straf is, daar gaat in dit land de rechter over. Zo hoort het ook.

Je zou voor de grap natuurlijk eens op de link in de reactie van janjan kunnen klikken om te lezen dat dat in dit geval niet opgaat.
Reputatie 7
Badge +4
Als er aangifte wordt gedaan, zou ik daar bepaald niet zeker van zijn. NS mag dit opleggen zonder tussenkomst van de rechter houdt helemaal niet in dat er verder geen rechter aan te pas kan of zal komen. Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken. Overigens is het een adequate maatregel van NS, al had ik liever meteen een aangifte gezien, die er volgens dit bericht wel komt. En zo hoort het ook. NS reageert gelukkig niet geitenwollensokkenachtig en neemt meteen de maatregelen die sinds kort mogen. Zowel het een als het ander moet.

Verder is er weinig grappigs aan het gedrag noch aan de maatregel die er op volgt. En inderdaad: daar gaat de rechter over en de rechtsstaat is een kostbaar iets. NS heeft wat haar mogelijkheden betreft het goede besluit genomen. Mensen die dit rechtvaardigen door het optreden er tegen belachelijk te maken zijn in mijn ogen medeschuldig.
Het is al een rechtsstaat onwaardig dat NS zonder tussenkomst van een rechter straffen mag uitdelen om geweldpleging tegen personeel tegen te gaan, maar nu lijkt NS de eerste de beste keer de bedoeling van die maatregel al te buiten te gaan door de straf op te leggen wegens vandalisme in plaats van geweldpleging. Ik bedoel natuurlijk niet dat dit gedrag onbestraft moet blijven, maar dat dat volgens de geëigende procedure hoort te gebeuren. Dit is een hellend vlak.
Er is ook weinig grappig aan. De NS gaat de man opspeuren en hij wordt bestraft voor vernieling en vandalisme. Over dit onderwerp kan je beter geen grapjes maken!
Ik vind het ook niet grappig, maar voor mij is onduidelijk hoever het begrip reikt. "Zonder tussenkomst van de rechter"? Hoe lang kan zo'n verbod duren. Wat is reëel?
Het is al een rechtsstaat onwaardig dat NS zonder tussenkomst van een rechter straffen mag uitdelen om geweldpleging tegen personeel tegen te gaan, maar nu lijkt NS de eerste de beste keer de bedoeling van die maatregel al te buiten te gaan door de straf op te leggen wegens vandalisme in plaats van geweldpleging. Ik bedoel natuurlijk niet dat dit gedrag onbestraft moet blijven, maar dat dat volgens de geëigende procedure hoort te gebeuren. Dit is een hellend vlak.

Hier kan ik me inderdaad volledig in vinden. Die man moet een straf krijgen, en dat mag wat mij betreft een zware zijn, maar dan wel graag via de reguliere kanalen. Een maatregel om geweld tegen spoorpersoneel tegen te gaan lijkt me hiervoor niet het gepaste middel.
Reputatie 7
Badge +4
Er staat daar informatie over in het artikel.

Het overtreden van het verbod heeft wel consequenties:

Overlastplegers met een verblijfsverbod mogen zich een bepaalde tijd niet laten zien op het station, ook als zij helemaal niet van plan zijn met het ov te reizen. Stationsvoorzieningen, zoals de perrons, trappen, tunnels en liften, zijn eveneens verboden terrein. Mensen met een verbod op zak die worden betrapt op het station, kunnen twee maanden cel of een boete van 4050 euro krijgen.

Dat nog los van de gevolgen van de aangifte.

Driewerf hulde aan de maker van de foto, die mag van mij een lintje krijgen.
Rechters zijn in Nederland redelijk onschendbaar.... Lijkt mij geen strak plan dat de NS op die stoel gaat zitten.
En dat in de 1e klasse stilte coupé
@Thom

Wat is de duur van een bepaalde tijd?
Reputatie 7
Badge +4
NS is gerechtigd dit te doen, en daartoe gelegitimeerd middels een democratisch genomen besluit daarover. Overigens kan de rechter corrigeren. Een overtreding van het stationsverbod wordt ook door Justitie afgehandeld en niet door NS, dat kan niet eens. Maar iedere burger kan beroep aantekenen en een beroep op de rechter doen. Zo hoort het ook.

Dat is wel erg veel lof voor iemand die dit voor zijn of haar ogen heeft laten gebeuren. Het valt zelfs te betwijfelen of diegene zich überhaupt heeft gerealiseerd dat het delen van deze foto op social media de vervolging van de dader zou bespoedigen.

Dat is wel erg veel lof voor iemand die dit voor zijn of haar ogen heeft laten gebeuren. Het valt zelfs te betwijfelen of diegene zich überhaupt heeft gerealiseerd dat het delen van deze foto op social media de vervolging van de dader zou bespoedigen.

En die bovendien met zijn schoenen op de stoel tegenover hem zit. Vroeger kreeg je daar toch eerder een boete (of op zijn minst een waarschuwing) voor dan een lintje.
Reputatie 7
Badge +4
Het effect is duidelijk en daarvoor driewerf hulde. Verder is her speculatie wat de gedachtenwereld van de fotograaf is geweest. Je hoeft niet zo intelligent te zijn om te beseffen dat het maken van een foto van dit gedrag, met het gezicht duidelijk herkenbaar, helpt bij de opsporing van de dader. Als je een dergelijke foto plaatst, dan weet je dat. Groot respect dus.
In het artikel heeft de NS het over NOOIT MEER. Nee, dat gaat mij te ver. Daar heb ik geen begrip voor Thom.
Nee Thom wil iedere overtreder levenslang geven en dat is buiten alle proporties.

Waarom NS buiten de rechtsstaat om mensen kan veroordelen ontgaat mij ook en lijkt me niet de juiste weg voor dit eens zo leuke land.

Misschien moeten rokende conducteurs waar het niet mag dan ook maar levenslang OV verbod krijgen.

En Thom misschien wilde de fotograaf wel dat de dader zou worden opgespoord.
Het enige wat ik hier even over kwijt wil is dat het een bericht uit de media is en uit eigen ervaring weet ik ondertussen dat dat vaak niet klopt. Intern heb ik er nog weinig over gehoord. Ik wacht even de officiële reactie af, want de media is er goed in om juist niet geheel de waarheid op te schrijven.
Dat zie ik telkens terug in de agressiegevallen die de media halen en waar een deel onwaarheid in staat, zeker als je de collega's in kwestie erover spreekt.
www.telegraaf.nl/binnenland/24024479/__Aangifte_tegen__treinplasser___.html

Het zal dan wel allemaal media zijn, maar de NS mag zelf de straf opleggen. Waarom aangifte?

www.metronieuws.nl/binnenland/2015/05/treinplasser-wacht-eerste-trein-en-stationsverbod

Ook ik wacht een reactie af Loes. 😃
De aangifte zal gaan over de vernieling van de trein. Het station- en treinverbod mag denk ik niet zomaar worden opgelegd en zal nog aan wat eisen moeten voldoen vermoed ik, maar ik heb daar ook nog te weinig info over. Ik wacht het allemaal even rustig af, net als jou janjan.
NS mag een OV verbod opleggen, maar levenslang lijkt me zo van tafel geveegd worden door een rechter.
RET legt maximaal 8 weken OV verbod op en daar gaat het soms om mishandeling.

Het lijkt me dat een rechter een passende straf kan opleggen maar heel erg veel meer dan een boete en schade betalen is het nu natuurlijk ook weer niet.

Iedereen heeft weleens stomme dingen gedaan als hij dronken was alleen nu komt het op Facebook.
Dat levenslang lijkt me echt iets voor de media om dat te verzinnen, want het lijkt mij onhaalbaar zoiets. Als je levenslang verbod krijgt, dan moet je wel heel erg veel uitgehaald hebben lijkt me zo.
Reputatie 7
Badge +4
Een levenslang stationsverbod is nergens aan de orde en dus gaat het ook nergens over.
Dat levenslang lijkt me echt iets voor de media om dat te verzinnen, want het lijkt mij onhaalbaar zoiets. Als je levenslang verbod krijgt, dan moet je wel heel erg veel uitgehaald hebben lijkt me zo.

Daarom ben ik ook benieuwd tot waar de rechten van de NS reiken. Ik ben het helemaal niet eens met de actie van deze persoon. Hij zal hier zeker nog enige tijd in zijn maatschappelijke leven hinder van ondervinden, neem ik aan. Maar wat mag de NS zonder tussenkomst van de rechter?