beantwoord

Bekeuring

• 22 december 2014
  • 3 reacties
  • 233 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Gisteren op 21-12-2014 heb ik een bekeuring gekregen omdat mijn OV chipkaart een klein scheurtje had. De conducteur kon deze niet meer hierdoor lezen, vervolgens breekt hij gewoon mijn OV Chipkaart door midden omdat hij niet meer geldig is? Terwijl ik gewoon ingecheckt was. Ik heb nu een bekeuring gekregen van 35 euro, en wil graag bezwaar maken omdat mijn reishistorie gewoon laat zien op ov-chipkaart.nl dat ik ingecheckt was. En omdat ik niet kon uitchecken heeft mijn OV chipkaart ook nog is -10 euro eraf geschreven.. Ik vroeg nog aardig aan de conducteur of ik het kon laten zien op het station dat ik gewoon in en uit kon checken omdat ik dit altijd heb gedaan gereisd met de trein alleen toevallig voor het eerst na een half jaar weer gecontroleerd werd omdat ik op dat tijdstip nooit reis. Meestal drukke spits reis ik, gisteren toevallig niet. En nu heb ik een bekeuring, en is er 10 euro van mijn OV afgeschreven.. Graag wil ik opheldering en wil het bewijs leveren van mijn gebroken OV, en reishistorie op ov-chipkaart.nl aangezien ik alles kan aantonen dat ik wel degelijk ingecheckt was.
icon

Beste antwoord door Leny NS 22 december 2014, 19:27

He Aytar, inderdaad vervelend om te lezen dat dit je ervaring is met NS. Ik wil je reisgegevens wel nakijken en wellicht kan ik je dan verder helpen. Zodra de acceptgiro binnen is, zie ik je boete ook in het systeem. Zou je via een privébericht je NAW-gegevens, je OV-chipkaartnummer en het kenmerknummer van de boete willen sturen? Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Groet, Leny
Ps: welkom op het forum.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi aytar,

Wat een vervelende situatie zeg. Ten eerste kan ik je in dit geval niet helpen, een moderator van dit forum zal ongetwijfeld op dit topic gaan komen om een en ander uit te zoeken.

Wat ik apart vind is dat je schrijft dat de conducteur (HC) je OV-chipkaart heeft doorgebroken. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat dit bewust is gedaan, maar ik ben ook niet bij de situatie geweest en kan en mag daar niet over oordelen.
Het is inderdaad wel zo als wij, de HC een OV-chipkaart niet meer kunnen uitlezen, dat we een Uitstel van Betaling uitschrijven, dit is wettelijk zo vastgelegd en daarbij zit de wettelijke verhoging van € 35,-, die iedereen als boete ziet. De HC kan nooit zomaar zonder boete uitschrijven, wij geven vaak aan wat we zien en hoe de situatie door ons is ingeschat. Hoe dan ook kan het zo zijn dat je gewoon kon inchecken op het station, deze kaartlezers zijn gewoonweg een stuk sterker dan wij als apparatuur mee mogen nemen. Verder lees ik eruit dat de bewijs hebt dat je bent ingecheckt en je hebt van de HC een afschrift van je nieuwe vervoersbewijs gekregen, dat begint met een H gevolgd door 6 cijfers. Deze heeft men nodig om je verder te gaan helpen.
Een kapotte batch OV chipkaarten ?

https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/kapotte-ov-chipcard-boete-8912
Badge
He Aytar, inderdaad vervelend om te lezen dat dit je ervaring is met NS. Ik wil je reisgegevens wel nakijken en wellicht kan ik je dan verder helpen. Zodra de acceptgiro binnen is, zie ik je boete ook in het systeem. Zou je via een privébericht je NAW-gegevens, je OV-chipkaartnummer en het kenmerknummer van de boete willen sturen? Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Groet, Leny
Ps: welkom op het forum.

Reageer