beantwoord

bekeuring gekregen voor iemand die niet op mijn adres woont

• 15 december 2014
  • 11 reacties
  • 441 Bekeken

Ik heb een bekeuring thuis ontvangen van de NS, maar dit is totaal niet bekend bij mij. de bekeuring is tevens op een naam die niet bij mij thuis woont of bij mij bekend is. wat kan ik doen?:@
icon

Beste antwoord door Thijs2 15 december 2014, 13:34

Mocht je een brief ontvangen die niet voor jou bestemd is kan je deze het best retour sturen. Je kunt op de envelop nog 'persoon woont hier niet' schrijven.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer. Wie weet pakt een moderator het op. Mogelijk is een vals gegeven vermeld en heeft de conducteur het ID niet gecontroleerd of kunnen controleren, wat wel zou moeten. Er is hier eerder een vergelijkbare situatie voorbijgekomen en dat is toen netjes opgelost.
Op werkdagen komt hier regelmatig een moderator kijken maar bellen kan natuurlijk ook.
Ik denk dat het ID wel is gecontroleerd, maar dat die persoon een vals adres heeft opgegeven. Als de bekeuring aan de hand van een ID is uitgeschreven, zal men dat nu extra checken. Zoals Thom aangeeft, bel even of wacht op een moderator.
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan natuurlijk ook Loes, een adres kan veranderen. Elke reiziger is geen potentiële fraudeur maar ze zitten er duidelijk wel tussen. Tja. Noteren jullie het nummer van het ID/paspoort ook? Dan zou je een dergelijke crimineel kunnen opsporen. 370 euro is het maximum voor een valse identiteit opgeven, en dat lijkt me een passend bedrag voor een reiziger die op die wijze handelt. Eren heeft er niets mee te maken en heeft er toch overlast van.
Ja, wij moeten dat zelfs noteren. Paspoortnr, tot wanneer geldig en waar afgegeven, dus deze fraudeur kan men vinden.
@Thom bedankt voor de info, ik ga inderdaad ff bellen en dan laat ik weten wat er gaat gebeuren.@Loes ik ben zelf ook boa, toegang tot GBA via handterminal is dus niet bij jullie ingevoerd. Wat wel handig zou kunnen zijn voor de conducteurs.
Reputatie 7
Badge +4
Ja, wij moeten dat zelfs noteren. Paspoortnr, tot wanneer geldig en waar afgegeven, dus deze fraudeur kan men vinden.

Ik weet niet of er een actief opsporingsbeleid is in deze, dan zou een goede zaak zijn. Dit soort oplichters te laten lopen is te gek voor woorden. Dank je Loes, van jou word ik wijzer 😉 De truc van een geldige naam en een vals adres was nog niet bij mij opgekomen.

@Eren, ik weet niet hoever je bevoegheid gaat maar als BOA kun je vast meer dan een gewoon mens 😉
Mocht je een brief ontvangen die niet voor jou bestemd is kan je deze het best retour sturen. Je kunt op de envelop nog 'persoon woont hier niet' schrijven.
@Thijs NS heb 0307515155 gebeld en inderdaad hetzelfde vernomen van een van de medewerkers. Heb 't al op de post gedaan. Allen bedankt voor de info☺️☺️
@Tom Hahaha je weet zelf
Reputatie 7
Badge +4
;-)

@Thijs, heeft NS een actief opsporingsbeleid in deze?
Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. De afdeling die hier over gaat heeft ongetwijfeld wat manieren, maar hoe ver die reiken weet ik niet.

Reageer