Belverbod Eerste Klas

• 20 december 2018
  • 5 reacties
  • 313 Bekeken

De meeste reizigers (om te beginnen in de Eerste Klas) ergeren zich enorm aan notoire bellers.
En dat kan anders!
In bv intercitiy’s in Frankrijk en in de Thalys staat duidelijk aangegeven dat er gebeld kan worden op het ‘balkon’ (het portaal bij de deuren), en NIET in de wagon. Met deze benadering worden twee vliegen in één klap geraakt.
  1. Bellers kunnen nog steeds bellen
  2. Medereizigers worden veel minder lastig gevallen door deze bellers.
Ergo: iedereen blij!
Ik zou deze aanpak beperken tot intercity’s. Er zou proef kunnen worden gestart in de Eerste Klas van een aantal treinen.

In hoopvolle afwachting van uw reactie,

Marck

5 reacties

Goedemiddag MGSMGS en welkom bij de NS Community!

Ik kan me voorstellen dat je je hieraan ergert, maar ik moet je helaas teleurstellen, gezien ik de kans op zo'n verbod in Nederland erg klein acht. Dit voornamelijk omdat we reizigers al de mogelijkheid geven om in stilte te reizen via de daarvoor bedoelde Stiltecoupé, welke ook als 1e klas variant beschikbaar is. Buiten de stiltecoupé is men vrij om te praten, bellen, of op wat voor manier dan ook geluid te maken zolang dit qua volume enigszins beperkt blijft. Als je graag in stilte wilt kunnen reizen zou ik je willen adviseren om in de Stiltecoupé te reizen.
Reputatie 6
Daarnaast zit de 1e klas doorgaans ook vol met verschillende soorten kantoorvolk die vaak laptops en telefoons van het werk met zich mee dragen. Die zijn vaak dan ook druk aan het bellen voor hun werk en ik neem aan dat het voor de NS niet interessant is deze prominente categorie 1e klas reizigers (al reizen ze op kosten van de baas) tegen de schenen te schoppen.
Reputatie 7
Als je graag in stilte wilt kunnen reizen zou ik je willen adviseren om in de Stiltecoupé te reizen.
Daar is het vaak ook niet stil. Daar zijn al zoveel topics over geweest. Het is vaak meer geluk dat men zich eraan wil conformeren, dan dat het stil zijn automatisch in acht genomen wordt. Zeker in de wat drukkere treinen. Zo werkt dat 😉
Reputatie 4
In de vroege ochtend is het anders druk genoeg met reizigers die slapen. Die maken afgezien van snurken geen geluiden 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Ik zit altijd op het balkon en wil ook graag rustig reizen 🙂

Reageer