beantwoord

bereikbaarheid HC

• 24 June 2014
  • 2 reacties
  • 791 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo! Het is mij de afgelopen tijd een paar keer gebeurd dat ik mijn jas in de trein had laten liggen. Ja dat is stom. Ik had er mijn hoofd even niet bij. Als ik op het station bij de informatiebalie uitleg wat er aan de hand is, is men heel behulpzaam en snel. Men probeert contact te leggen met de HC van de trein. Maar dan neemt de HC zijn telefoon niet op. Jammer voor mij, want zo krijg ik mijn jas niet terug. Maar ook een beetje zorgelijk. Stel dat ik nu niet mijn jas maar een bom in de trein had laten liggen? Ik bedoel, er kunnen toch dringende redenen zijn waarom een HC WEL bereikbaar moet zijn vanaf de stations?
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 June 2014, 12:32

Ik kan me bijna niet voorstellen dat een informatiebalie op een station beschikt over niet alleen alle (duizenden) telefoonnummers van het treinpersoneel, maar ook nog eens precies weet welke HC op dat moment dienst heeft op welke trein.

Van een bevriend conducteur weet ik dat zij (volgens voorschrift) altijd hun telefoon aan moeten hebben staan. In voorkomende gevallen worden zij ook gebeld door hun "achterwacht" of door bijsturing als er onverwachte wijzigingen zijn e.d.

Zou toch prettig zijn voor een HC als je volgens dienstrooster naar Utrecht moet, om te weten dat je in Den Bosch al van de trein af moet om daar een collega te vervangen, bijv.

En mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan is ook de machinist (MCN) nog telefonisch bereikbaar (voor contact bijv. met de treindienstleiding). En MCN en HC staan weer per portofoon met elkaar in verbinding.

Kortom, rechtstreeks of via een omweg (MCN), een HC is in principe altijd bereikbaar.

Bekijk origineel

2 reacties

Buiten WOII zijn er nooit bommen in de treinen blijven liggen in Nederland dus ik zou mij niet al te druk maken..
Ik kan me bijna niet voorstellen dat een informatiebalie op een station beschikt over niet alleen alle (duizenden) telefoonnummers van het treinpersoneel, maar ook nog eens precies weet welke HC op dat moment dienst heeft op welke trein.
Van een bevriend conducteur weet ik dat zij (volgens voorschrift) altijd hun telefoon aan moeten hebben staan. In voorkomende gevallen worden zij ook gebeld door hun "achterwacht" of door bijsturing als er onverwachte wijzigingen zijn e.d.
Zou toch prettig zijn voor een HC als je volgens dienstrooster naar Utrecht moet, om te weten dat je in Den Bosch al van de trein af moet om daar een collega te vervangen, bijv.
En mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan is ook de machinist (MCN) nog telefonisch bereikbaar (voor contact bijv. met de treindienstleiding). En MCN en HC staan weer per portofoon met elkaar in verbinding.
Kortom, rechtstreeks of via een omweg (MCN), een HC is in principe altijd bereikbaar.

Reageer