Berichtgeving toeslag ICD automatiseren

• 12 september 2017
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Reputatie 1
Kunnen de regelmatig terugkerende berichten wat de conducteurs voor vertrek steeds omroepen over de vereiste ICD toeslag geautomatiseerd worden?

De een herhaalt het twee maal plus ook nog twee maal in het Engels en de ander wat korter maar weer met allerlei alternatieven (gewone IC etc). Dit complete bericht wordt tijd voor vertrek gedaan en nog eens bij vertrek. Dit bericht kan veel korter en bondiger, plus is wat mij betreft 1 maal Nederlands en 1 maal Engels al ruim voldoende. Als NS heb je dan ieder geval de verplichte toeslag kenbaar gemaakt. Toeristen snappen toch al niet waar het over gaat (met toeristen in 1e klasse) en de vaste reizigers zullen het meestal al wel op orde hebben.

Er wordt met de meest geavanceerde Traxx locomotieven met alle bijbehorende complexiteit gereden over het duurste stukje HSL spoor in Nederland, en we doen de regelmatig terugkerende berichtgevingen nog zelf... 🙂

5 reacties

Ik snap je suggestie en zal deze ook doorgeven. Ik durf niet aan te geven wat de reden is dat deze omroep nog niet geautomatiseerd is. Wel proberen wij alle reizigers tijdig te informeren over deze toeslag. Zowel op het station als online kan je deze informatie terugvinden. De reden dat sommige berichten tweemaal worden gedaan is dat het wel eens voorkomt dat een reiziger bij het eerste bericht nog niet door heeft wat er precies wordt gezegd of waar de berichtgeving over gaat.
De apparatuur om de omroep te automatiseren is helemaal niet aanwezig 😉 In principe zou zoiets mogelijk zijn in combinatie met bijvoorbeeld inbouw van het OBIS-systeem wat in ander materieel ook de aansturing van o.a. de schermen in de trein doet, en de WiFi-voorzieningen. Vanwege de WiFi-voorziening is dat een al vaker besproken onderwerp, waarbij de conclusie telkens was dat inbouw in het huidige materieel niet gaat gebeuren, gelet op de kosten, technische problemen (3/4G-bereik in de tunnels) en de nog maar beperkte levensduur van het materieel.

Overigens zou ik er ook voorstander van zijn, het Engels van een aantal tm's is niet erg spetterend, en die omroepen in het Spaans van één tm ..................................... :? Al is ze dan wel weer actief met controleren, dat mag ook gezegd worden.
Reputatie 6
Badge
Uit ervaring zou ik er bij ns eerder 1x Nederlands en 5x Engels van maken.
Reputatie 6
Badge
Klopt ja, de mevrouw die in het Spaans omroept is (een van de weinigen) die vaak controleert....
Reputatie 7
Badge
Klopt ja, de mevrouw die in het Spaans omroept is (een van de weinigen) die vaak controleert....

Het "¡Arriba, arriba! " past goed bij haar 😉 I

Reageer