Bestaat er een nog kortere tussenstop dan Zoetermeer - Zoetermeer Oost?

• 1 november 2016
  • 34 reacties
  • 814 Bekeken

Reputatie 6
Badge
Ik had een vraag waar ik uit nieuwsgierigheid graag een antwoord op zou willen. Velen hier kennen vast wel de sprinter tussen Zoetermeer en Zoetermeer Oost. Deze is binnen slechts 2 minuten van het ene naar het andere station, inclusief stilstaan. Nou vroeg ik mij dus af:

Bestaat er een nog kortere tussenstop dan de tussenstop Zoetermeer - Zoetermeer Oost van 2 minuten? Ik weet wel dat de tussenstops in Purmerend ook 2 minuten zijn, maar is er dan ook 1 van 1 minuut? Ik hoor het graag!

34 reacties

Reputatie 7
Hoek van Holland Haven, naar Strand
Soest naar Soest-Zuid
Waddinxveen naar Waddinxveen noord
(Staat officieel ook 2 min voor)

Voor zover ik me kan bedenken bestaat die van 1 minuut niet..
Reputatie 6
Badge
Bedankt voor je reactie, Slidestops. Ik heb net even wat uitgerekend, en zie dat van al deze trajecten, Zoetermeer - Zoetermeer Oost ook qua afstand de allerkortste is: namelijk slechts 1 kilometer :S

Nou wil ik echt weten of er een nóg korter is 😛
Reputatie 7
Zit me net even te bedenken, Rotterdam Stadion - Rotterdam Zuid en Eindhoven Stadion - Eindhoven zijn ook heel erg kort. Maar kan daar geen tijden voor vinden nu..

Denk kwa afstand dat Eindhoven Stadion naar Eindhoven wint, das heel kort namelijk.
Reputatie 6
Badge
Eindhoven - Eindhoven stadion is in afstand zelfs nóg korter: 0,9 km. Maar dan komt het: daar rijden geen treinen meer heen. Dus die valt sowieso af.
Reputatie 7
Eindhoven - Eindhoven stadion is in afstand zelfs nóg korter: 0,9 km. Maar dan komt het: daar rijden geen treinen meer heen. Dus die valt sowieso af.
Volgens de info die ik kan vinden met evenementen en voetbalwedstrijden nog wel?
Reputatie 6
Badge
Waar heb jij dit gelezen? Volgens alle reisplanners die ik kan vinden kun je wel een reis plannen naar Rotterdam Stadion, maar Eindhoven Stadion is alleen bereikbaar per Bus. De reistijd kan ik dus helaas nergens vinden. Merkwaardig.
Reputatie 7
Waar heb jij dit gelezen? Volgens alle reisplanners die ik kan vinden kun je wel een reis plannen naar Rotterdam Stadion, maar Eindhoven Stadion is alleen bereikbaar per Bus. De reistijd kan ik dus helaas nergens vinden. Merkwaardig.
Rotterdam Stadion wordt, als er geen werkzaamheden zijn, elke wedstrijd gebruikt. Eindhoven stadion is dat niet het geval. Hier wordt niet gezegd dat het opgebroken is of dat het niet meer gebruikt wordt. Ook in de lijst van voormalige stations hier staat niet dat hij niet meer wordt gebruikt. Maar meer info kan ik ook niet echt vinden 😉
Reputatie 4
Nog twee die 2 minuten zijn:
Driehuis - Santpoort Noord
Santpoort Noord - Santpoort Zuid
Reputatie 6
Badge
Ravitsec, deze zijn volgens de reisplanner gewoon 3 minuten, en geen 2. Wel bedankt voor het meedenken.
Reputatie 3
Badge
Ravitsec, deze zijn volgens de reisplanner gewoon 3 minuten, en geen 2. Wel bedankt voor het meedenken.

Santpoort Noord-Driehuis is wel degelijk twee minuten. Zie bijlage.
Reputatie 6
Badge
Oke, maar tussen Santpoort Noord en Zuid is het wel 3 minuten. Zoetermeer - Zoetermeer Oost is met 2 minuten en slechts 1 km afstand nog steeds de ''koploper''. Iemand die een reisadvies per trein van Eindhoven naar Eindhoven Stadion kan vinden?
Reputatie 4
Tussen Santpoort Noord en Santpoort Zuid is het wel degelijk 2 minuten, maar dan wel in de richting Noord naar Zuid.

Van perronrand tot perronrand is het overigens tussen Santpoort Noord en Driehuis 728 meter.
Reputatie 6
Badge
Ravitsec, misschien op die manier wel. Maar dan is de afstand Zoetermeer naar Oost ook een stuk kleiner. Die 1 km is namelijk de loopafstand van het huisnummer van het ene station, naar het huisnummer van het andere station.
Reputatie 4
Zoetermeer-Zoetermeer Oost 821 meter.
Reputatie 6
Badge
Mag ik vragen hoe jij aan die precieze afstanden komt? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Reputatie 4
Google Earth
Reputatie 6
Badge
Ik bedoel die afstanden van het ene naar het andere perron. Staan die op Google Earth?
Reputatie 4
Die afstanden staan er niet, maar zijn wel eenvoudig op te meten met de ruler functie in Google Earth.
In 2018 komt er tussen Zoetermeer Oost en Gouda het nieuwe station Bleiswijk - Zoetermeer
Reputatie 6
Badge
@Trainfanatic NL, dat is niet officieel. NS Heeft namelijk geen zin om de Intercity te laten stoppen in een stad met maar 150.000 inwoners. Ze zouden gek zijn als ze het wel deden.
Reputatie 2
Hardinxveld Blauwe Zoom - Giessendam is dacht ik 1 minuut
Reputatie 6
Badge
InterCityNederland, bedankt voor het meedenken. Ik zie dat deze ook 2 minuten is, zowel van Blauwe zoom - Giessendam als omgekeerd.
Badge
Om er nog een traject aan toe te voegen: Groningen - Groningen Europapark is (soms) ook een reis van 2 minuten. Reizen korter dan 2 minuten zijn er niet binnen NS.
Reputatie 6
Badge
Ik zat net weer terug te denken aan dit topic. Een paar dagen geleden zat ik namelijk in de bus van Oost naar Zoetermeer, lIjn 170. Deze deed er slechts 1 minuut over 🙂
Reputatie 6
Op de vroegere Zoetermeerstadslijn lagen een aantal stations op één minuut van elkaar. Nu de HTM daar met trams rijdt, is dat trouwens nog steeds.

Van Rotterdam Hofplein naar Rotterdam Bergweg was ook maar een héél klein stukje. Volgens dienstregeling was het twee minuten maar de treinen reden altijd héél langzaam. Zo langzaam, dat men in de woningen van de Vijverhofstraat, het merk hagelslag, pindakaas en margarine op de ontbijttafel kon lezen.

Reageer