beantwoord

Betere ontvangst Wifi in de trein

Direct op wifi in de trein inloggen werkt bij mijn tablet niet.
Dus maakte ik al een tijd gebruik van nsquickconnect om in de trein te kunnen internetten.
Dat ging tot voorkort redelijk.
Maar op mijn laatste treinreis, werd wifi in de trein consequent verdrongen door Tmobile.
Waar ik niet op in kan loggen.
Is er een alternatief appje dat wel werkt?
icon

Beste antwoord door Yvonne NS 27 maart 2017, 09:53

Ik heb niet eerder vernomen dat reizigers dit probleem hebben met de WiFi. Als er problemen zijn gaat het meer om het feit dat de verbinding niet werkt, of dat ze de voorwaarden niet kunnen accepteren. Het kan ook aan de instellingen liggen op je Ipad. Misschien is dat wel iets om even goed te bekijken!
Bekijk origineel

20 reacties

Heb inmiddels zelf enige oplossing gevonden die af en toe werkt.
Ik geef het door omdat er misschien anderen nog iets aan hebben
Bij het inloggen rechtsboven op de drie puntjes klikken en dan op de onderste optie: doorgaan ....
Vervolgens als je op de pagina met de gegevens van je trein komt op de tab Klassiek klikken.
En dan gewoon de procedure volgen in de linker kolom
Ik weet niet wat je probleem is.
Ik heb antwoord gegeven op jouw vraag.
Reputatie 4
Over het algemeen vragen andere gebruikers door om erachter te komen wat het probleem is. Lijkt me handig om daar positief respons op te geven.
Als ik wist wat er niet werkt had ik geen vraag.

En zonder het appje kon ik, zoals al eerder gezegd, helemaal niet inloggen op wifi in de trein.
Reputatie 6
Badge
Vreemde vraag.
Het is geen vreemde vraag, maar een doorvragende vraag. Op die manier kunnen we je beter helpen.

in iede rgeval is die app niet verplicht, dus die kan je gewoon verwijderen. Je zult dan op 'WiFi in de trein' vervolgens op internet komen als je de voorwaarden hebt geaccepteerd.
Ja, toch wel vreemd. Het zou gewoon moeten werken inderdaad. We wachten het even af 😉
Ontdekte bij toeval dat er ern link is tussen wifi in de trein en tmobile.
Dat verklaard dan in elk geval waarom hij steeds naar tmobile schoot
Ben even gaan kijken in de appstore en daar was nog iemand bij wie het afgelopen week niet meer werkte.
Wellicht toch een bug in de laatste update van de app.
We wachten af.
Ik ben benieuwd of je hier dan weer last van hebt! Laten we hopen dat het gewoon werkt 🙂
Zal ik doen, maar het zal een tijdje duren voor ik weer in de trein zit.
Het ging in elk geval om een trein op de route Zwolle -Arnhem - Breda.
En om Android.
Tablet, excuus! Dat ging even automatisch, haha. Ik vind het een vreemde situatie, dit is bij ons niet bekend. Als je dit weer meemaakt zou je ons het treinstelnummer kunnen sturen, we kunnen dan een reset aanvragen. Of het hiermee te maken heeft betwijfel ik. Maar dit is iets wat we dan kunnen uitsluiten.
Ik heb geen Ipad.

De heenweg 11 dagen eerder (zelfde route andersom) werkte het wel redelijk.
En bij de Arriva trein had ik geen probleem.
Ik heb niet eerder vernomen dat reizigers dit probleem hebben met de WiFi. Als er problemen zijn gaat het meer om het feit dat de verbinding niet werkt, of dat ze de voorwaarden niet kunnen accepteren. Het kan ook aan de instellingen liggen op je Ipad. Misschien is dat wel iets om even goed te bekijken!
En volgens diverse medewerkers in de trein schort er heel wat aan wifi in de trein.
Die heb ik niet.
Dat is zeker erg vreemd. Probeer je dit ook wel eens op je telefoon? Ik heb zelf nooit problemen met de WiFi namelijk. Dit lijkt niet echt op iets wat aan onze verbinding ligt.
Zonder deze app kan ik de pagina wel zien, maar kan ik geen verbinding leggen.
Met de app kon ik dat wel.
Maar tijdens mijn laatste treinreis kreeg ik ipv wifi in de trein steeds Tmobile.
Wat ik erg vreemd vond.
Ik dacht eerst dat ik misschien meeliftte met iemand in mijn buurt.
Maar toen ik een paar uur later mijn reis vervolgde had ik weer precies hetzelfde.
Wat bedoel je precies? Kun je de pagina niet zien om te de voorwaarden te accepteren?
Vreemde vraag.
Reputatie 6
Badge
Wat werkt er dan niet aan op je tablet?

Reageer