beantwoord

Bewijs dat je je boete heb betaald

• 5 november 2015
  • 11 reacties
  • 308 Bekeken

Hallo. Ik heb deze woensdag een boete gekregen van een ongeldig vervoersbewijs en ik kreeg een acceptgiro naar me huisgestuurt mijn EERSTE vraag is Wanneer komt die acceptgiro eigenlijk? En vraag 2 is heb ik bewijs dat ik heb betaald moet ik dat gewoon betalen en dan niks of krijg ik nog een brief thuis dat je hebt betaald
Dankjewel.
icon

Beste antwoord door Thom 5 november 2015, 19:51

Doorgaans krijg je binnen twee weken een acceptgiro en je bankafschrijving geldt als bewijs.

Ongevraagd advies: Betaal snel want NS is vlot met de verhoging van een tientje.
Bekijk origineel

11 reacties

......vraag 2 is heb ik bewijs dat ik heb betaald moet ik dat gewoon betalen en dan niks of krijg ik nog een brief thuis dat je hebt betaald
Dankjewel.

Je vraag is onduidelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Doorgaans krijg je binnen twee weken een acceptgiro en je bankafschrijving geldt als bewijs.

Ongevraagd advies: Betaal snel want NS is vlot met de verhoging van een tientje.
Dus ik krijg geen email niks maar ik krijg mijn bankafschrijving als bewijs?
Reputatie 7
Badge +4
Bij een eventueel geschil over een betaling is dat vrij normaal en heeft ook bewijskracht. Waarom wil je nog een email?
Staat alle gegevens van DE NS bijv. Bankrekeningnummer enzo. Op de acceptgiro??
Staat alle gegevens van de ns automatisch al op de acceptgiro?
Reputatie 7
Badge +4
Ja.
Hoelang heb ik de tijd om die boete te betalen thom?
Reizigers krijgen twee weken de tijd om een Uitstel van Betaling te betalen.
Bedankt Herman.
Reputatie 4
Badge
Als het de eerste keer is dat je een boete hebt gekregen en het komt door een vergissing, dan kun je vragen aan NS of die de boete een keer wil kwijtschelden. Als er niets bijzonders is, is NS daar over het algemeen toe bereid.

Je kunt wel het beste eerst de boete betalen, anders loop je het risico op extra kosten, en die betaalt NS nooit terug.
Je kunt een verzoek indienen bij de Klantenservice.
https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false

Reageer