beantwoord

bezuinigen op schoonmaak

• 22 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Neem altijd de trein van 0744 uit Alkmaar en valt me op hoevaak de trein dan al smerig is. Vandaag weer. Uitpuilende afvalbakken, troep op de grond. Te smerig gewoon. Duidelijk de avond ervoor geparkeerd en totaal niet schoongemaakt. Zeer klantonvriendelijk van NS en een duidelijk signaal van de minachting naar haar klanten.  NS, hier is een idee: naast alle vertragingen en uitvallende treinen door te koud, te nat, te warm, teveel wind, te droog, teveel blaadjes, teveel zuurstof etc. is het misschien wel zo aardig om mensen die 340 euro per maand betalen in ieder geval in een schone trein te laten reizen. 

icon

Beste antwoord door Emma NS 22 oktober 2019, 20:53

Helaas hoor ik dit soort verhalen wel vaker @ova2019, het spijt me dat dit voor jou het geval is. Helaas kan ik er zo op afstand weinig aan doen. Wat ik je wel kan adviseren is ons even een Facebook of Twitter bericht sturen zodra je merkt dat de trein een opfrisbeurt nodig heeft. Mijn collega's kunnen namelijk op afstand iemand naar de desbetreffende trein toesturen. Hopelijk wordt het minder.  

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

@ova2019  Jammer dat je in je bericht zo veel ergernissen verwerkt welke niets met het eigenlijke probleem te maken hebben, een niet schone trein.

Uit de omloop van het materieel maak ik op dat deze trein (neem aan dat je de trein 07.44 uur naar Amsterdam bedoelt) dat deze uit twee delen bestaat.

Het ene deel is schoongemaakt te Alkmaar, het andere deel te Den Helder.

Over welk treinstel heb je het hier ?

Je hebt wel gelijk. Zit meer ontevredenheid in mn bericht dan alleen het schoonmaken. Deze zomer vier keer niet, of zeer te laat, op mn werk verschenen door uitvallende treinen. Nog afgezien van de vele vertragingen. Dus ja, ik ben geen fan (meer) van de ns. Maar on-topic: ik maak het nu ook regelmatig mee dat de trein vroeg in de ochtend al smerig is, nog vóór de spits. Betekent gewoon dat de trein de avond ervoor niet is schoongemaakt en dát vind ik echt een aanfluiting.  Ik snap dat de reiziger uiteindelijk verantwoordelijk is voor de troep maar de trein was vanochtend zó vies dat ik eigenlijk wilde uitstappen. 

Ik kan je niet zeggen welk deel het was. Trein was al gekoppeld toen ik naar het perron liep. Ik betaal ruim 300 euro per maand voor mijn abonnement. Niet weinig. Naast vervoer betaal ik, vind ik, ook voor een beetje service. Het gedrag van hufters (reizigers) kun je moeilijk veranderen maar maak in ieder geval de trein schoon. 

Helaas hoor ik dit soort verhalen wel vaker @ova2019, het spijt me dat dit voor jou het geval is. Helaas kan ik er zo op afstand weinig aan doen. Wat ik je wel kan adviseren is ons even een Facebook of Twitter bericht sturen zodra je merkt dat de trein een opfrisbeurt nodig heeft. Mijn collega's kunnen namelijk op afstand iemand naar de desbetreffende trein toesturen. Hopelijk wordt het minder.  

Reageer