beantwoord

Bezwaar aantekenen tegen boete

Onlangs heb ik een boete gekregen voor verkeerd inchecken. In de brief staat nergens vermeld waar je bezwaar kan aantekenen. Dit ervaar ik als een onzuivere handeling zo niet onjuist handelenen van de NS.
Via dit forum kwam ik erachter dat het adres is: NS Klantenservice
, Afdeling Boetebeleid, 
Postbus 2025
, 3500HA Utrecht.
Klopt dit?

Vinden meer mensen dit zeer onzorgvuldig van de NS?
icon

Beste antwoord door Loes 3 februari 2015, 17:25

De klantenservice bellen gaat meestal vlot en dan wordt er direct naar de zaak gekeken. Die ervaring lees ik ook hier op het forum op het moment dat een moderator op het topic komt.
Zelf ken ik de inhoud van de brief niet, maar achterop het Uitstel van Betaling staat duidelijk dat men contact kan opnemen met de klantenservice voor vragen, klachten en/of opmerkingen.
Zelf vertel ik het de reiziger ook, maar ik kan alleen voor mezelf praten.

Bekijk origineel

7 reacties

Bezwaar aantekenen kan, maar de afhandeling duurt weken lang en vele mailtjes, weet ik uit ervaring. Volgens mij behandelen ze je klacht alleen, als je ontzettend er boven op zit.
De klantenservice bellen gaat meestal vlot en dan wordt er direct naar de zaak gekeken. Die ervaring lees ik ook hier op het forum op het moment dat een moderator op het topic komt.
Zelf ken ik de inhoud van de brief niet, maar achterop het Uitstel van Betaling staat duidelijk dat men contact kan opnemen met de klantenservice voor vragen, klachten en/of opmerkingen.
Zelf vertel ik het de reiziger ook, maar ik kan alleen voor mezelf praten.
Dat klopt helemaal Loes. Via Klantenservice kun je altijd overleggen over een boete. We zullen altijd serieus kijken naar het voorval en of er eventueel coulance mogelijk is. Derhalve mag Ivdv48 mij ook een privébericht sturen met NAW-gegevens en boetekenmerk.
Nu heb ik de boete niet voor mij liggen, maar weet vrijwel zeker dat vermeld staat dat de servicelijn 0,10 per minuut kost. Uit ervaring met andere service lijnen schrikt dit mij af, daar het heel lange gesprekken kunnen worden.
Het aanbod van Klaas-Jan neem ik dan ook graag aan.
Los daarvan vind ik dat een adres voor het bestrijden van een boete verplicht moet zijn. Een adres kan ook een e-mail adres zijn, wat minder werk oplevert voor de ns.
Bij verkeersboetes is het normaal dat je na bezwaar pas hoeft te betalen na afwijzing. Dat zou ook zo moeten zijn bij de ns.
Die servicelijn is veranderd, het is tegenwoordig lokaal tarief.

Telefoon

U kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Loes schreef:

U kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

En dan hang je 20 minuten in de wacht, krijg je iemand aan de telefoon die dan zegt dat je een ander nummer van de NS moet bellen. Een lijst van nummers wil de NS niet maken, want dat is "te ingewikkeld".
Reputatie 1
Badge
Kul is dat-wel is er een nogal verwarrend bericht aan het begin dat je wat stimuleert om maar op te hangen-gewoon ff doorwachten en het duurt lang niet altijd 20 min-2 is meer het gemiddelde.

Reageer