beantwoord

Bezwaar aantekenen tegen boete wegens vergeten in te checken

Ik ben op 29 april vergeten in te checken op station Den Haag Centraal. Na controle kreeg ik een een boete van € 50 + de ritprijs. De conducteur kon zien dat ik over een zakelijk abonnement (Mobility Mixx) beschik en dat ik reisde op een tijdstip met 20% korting.
1) ik heb geen enkel financieel voordeel bij het niet in- of uitchecken
2) de kosten voor vervoer bij niet in- of uitchecken worden altijd vergoed door de uitgever van het abonnement
3) ik krijg bericht van de uitgever van het abonnement dat ik de kosten voor het vergeten in te checken moet terugvragen bij de NS die ik niet terugkrijg maar worden bijgeschreven op mijn abonnement tegoed.
Conclusie: er is sprake van het heen en weer schuiven van geld + onterechte boete omdat ik minimaal 1 x per jaar mag vergeten in- of uit te checken. In 2016 is dat nog niet gebeurd.
Wat kan ik doen om te voorkomen dat er dubbele betalingen + boete voor een feit worden gedaan?

Mechelien van Son
icon

Beste antwoord door Laura NS 4 mei 2016, 12:46

Welkom op het NS servicefroum, Mechelien!

Spijtig om te lezen dat je een boete hebt gekregen. Begrijp ik hieruit goed dat je al contact hebt gehad over de boete met Mobility Mixx? Anders zou ik je toch willen adviseren opnieuw contact met hen op te nemen via de telefonische Klantenservice van Mobility Mixx: 036 – 527 28 00. Op die manier kan je het snelste achterhalen of je geen dubbele betalingen hebt e.d. Hopelijk heb je spoedig wat meer duidelijkheid!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Welkom op het NS servicefroum, Mechelien!

Spijtig om te lezen dat je een boete hebt gekregen. Begrijp ik hieruit goed dat je al contact hebt gehad over de boete met Mobility Mixx? Anders zou ik je toch willen adviseren opnieuw contact met hen op te nemen via de telefonische Klantenservice van Mobility Mixx: 036 – 527 28 00. Op die manier kan je het snelste achterhalen of je geen dubbele betalingen hebt e.d. Hopelijk heb je spoedig wat meer duidelijkheid!
Reputatie 1
Ik kan ernaast zitten maar met mobility mixx worden de gemaakte reizen toch ingehouden van het salaris? Dan haalt TS zeker voordeel uit het niet inchecken namelijk....

Reageer