Vandaag heb ik een boete gekregen voor het inchecken en reizen met een persoonlijk studenten OV waarvan de foto volgens de conducteur niet duidelijk is. Mijn OV is hierdoor ook in beslag genomen. Op welke manier kan ik mijn OV terug krijgen zodat ik deze kan laten vernieuwen en hoe kan ik in bezwaar tegen een al betaalde boete?
mvg
Cemil Karakoz
Beste antwoord door Thom
U krijgt uw OV niet terug als hij is ingenomen. Die wordt vernietigd. Er zal een nieuwe moeten worden aangevraagd. U moet daarvoor bij DUO zijn die het studenten-OV beheert.
U krijgt een acceptgiro thuis. Daar staat een nummer op in de vorm van een letter met zes cijfers, het boetekenmerk. U kunt dan Klantenservice bellen en bezwaar maken. Veel hangt daar af van de beoordeling van de conducteur.
U krijgt uw geld alleen terug als uw bezwaar wordt geaccepteerd. Dat staat niet bij voorbaat vast.
Het levert u, als de kaart van u was een aantekening op bij DUO. Het gebeurt te vaak dat studenten op de kaart van een ander reizen en die fraude wordt tegengegaan.
Bekijk origineel
U krijgt een acceptgiro thuis. Daar staat een nummer op in de vorm van een letter met zes cijfers, het boetekenmerk. U kunt dan Klantenservice bellen en bezwaar maken. Veel hangt daar af van de beoordeling van de conducteur.
U krijgt uw geld alleen terug als uw bezwaar wordt geaccepteerd. Dat staat niet bij voorbaat vast.
Het levert u, als de kaart van u was een aantekening op bij DUO. Het gebeurt te vaak dat studenten op de kaart van een ander reizen en die fraude wordt tegengegaan.