beantwoord

bezwaar indienen

Beste NS,
2 weken geleden ben ik mijn pinpas kwijt geraakt, hier kwam ik achter toen ik mijn ov wilden opladen.
Omdat ik veder geen contant geld bij had en ik ook niet in de stad was waar ik woon kon ik mijn ov niet opladen. toen ben ik naar de coneteur gegaan om te vragen wat ik kon doen. Hij zei gaf mij toen een boeten van 50 euro plus 12,80 voor de ritprijs en zei dat omdat ik van te voren naar hem toe ben geweest alleen de ritprijs hoefde te betalen.
Nu heb ik thuis toch de boeten gekregen.
Ik heb toen naar ns gebeld maar zei konden mij niet alleen de ritprijs laten betalen omdat dat al een keer eeder is gebeurd.
Nu ben ik ook maar een mens en kunnen zulken dingen soms gebeuren. Ik heb al ruim 3 jaar een weekend vrij abelement en reis regelmatig ook door de weeks. dit kunnen jullie zien en hieruit kunnen jullie ook opmaken dat ik altijd betaal voor de trein. daarom wil ik een bezwaar indienen, maar weet niet hoe dit moet.
icon

Beste antwoord door Thom 6 juni 2016, 20:31

Ik neem aan dat u bedoelt dat er al eerder een boete is kwijtgescholden. In dat geval lukt dat inderdaad geen tweede keer, al kan ik me voorstellen dat het niet rechtvaardig voor u voelt. De conducteur ging er waarschijnlijk van uit dat u nog nooit een boete had gehad en dan was het ook juist geweest wat hij zei. Ik vrees dat uw bezwaar niet zal werken maar u kunt het proberen door een brief schrijven naar:

NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

U moet wel eerst betalen, ook al maakt u bezwaar, anders volgen de verhogingen elkaar snel op. Een antwoord kan wel even duren.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik neem aan dat u bedoelt dat er al eerder een boete is kwijtgescholden. In dat geval lukt dat inderdaad geen tweede keer, al kan ik me voorstellen dat het niet rechtvaardig voor u voelt. De conducteur ging er waarschijnlijk van uit dat u nog nooit een boete had gehad en dan was het ook juist geweest wat hij zei. Ik vrees dat uw bezwaar niet zal werken maar u kunt het proberen door een brief schrijven naar:

NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

U moet wel eerst betalen, ook al maakt u bezwaar, anders volgen de verhogingen elkaar snel op. Een antwoord kan wel even duren.
Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt me dat je niet keer op keer om coulance kunt vragen. Je moet gewoon wat minder slordig worden.
Het lijkt mij als je aan NS personeel vraagt wat je opties zijn en die aangeeft dat je de boete niet hoeft te betalen dat dit dan geen leugen is.
Welkom op het NS Serviceforum Isis. Wanneer je zonder geldig vervoerbewijs in de trein stapt heb je de kans op een 'Uitstel van Betaling'. Ook wanneer je een 'goede' reden hebt (als die bestaat). Ik durf niets te zeggen over je kansen op coulance, maar je mag op mijn naam klikken en vervolgens een privébericht sturen. Vermeld dan a.j.b. boetekenmerk + NAW-gegevens + ov-chipkaartnummer.

EDIT: Ik heb helaas geen privébericht meer ontvangen van Isis.

Reageer