beantwoord

Bezwaar maken tegen (onterechte) boete.

• 7 januari 2015
  • 3 reacties
  • 319 Bekeken

Hallo allemaal, goedenavond.

Een uur geleden zat ik in de trein, ik kreeg een boete uitgereikt voor iets waar ik zelf niet van op de hoogte was. Ik wil nu zeker bezwaar maken, tevens omdat ik geen eens geld heb om deze boete te betalen.

Hoe kan ik dit doen?

Groet
icon

Beste antwoord door NS-raoul 7 januari 2015, 20:46

U krijgt een acceptgiro thuis gestuurd.
Middels het nummer dat op de boete staat (Ik geloof het H123456 nummer), kunt u bezwaar maken.
Omdat dit tijd in beslag neemt, kunt u het beste de boete betalen en vervolgens het bezwaar afwachten.
Anders wordt de boete verhoogd, omdat u niet betaald.

Als u het niet kan betalen, dan kan u het beste de klantenservice bellen en de situatie uitleggen.
Ga er maar van uit dat het lastig gaat worden, maar de mogelijkheid bestaat dat ze coulance toepassen.

Succes!
Bekijk origineel

3 reacties

U krijgt een acceptgiro thuis gestuurd.
Middels het nummer dat op de boete staat (Ik geloof het H123456 nummer), kunt u bezwaar maken.
Omdat dit tijd in beslag neemt, kunt u het beste de boete betalen en vervolgens het bezwaar afwachten.
Anders wordt de boete verhoogd, omdat u niet betaald.

Als u het niet kan betalen, dan kan u het beste de klantenservice bellen en de situatie uitleggen.
Ga er maar van uit dat het lastig gaat worden, maar de mogelijkheid bestaat dat ze coulance toepassen.

Succes!
Reputatie 4
Badge
Waar was u niet van op de hoogte? Ik ben nieuwsgierig of dat iets is waar dan beter over gecommuniceerd moet worden of dat u toch zelf niet goed heeft opgelet. Misschien kunt u de boete in natura betalen door wat instructiefilmpjes voor NS van een voice over te voorzien of probeer het manuscript van je autobiografie te verkopen om de boete te voldoen. 😉
Beste Romy.Hazeleger,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je een Uitstel van Betaling hebt gekregen. Je kunt ervoor kiezen om eerst te betalen en dan bezwaar te maken om incassokosten te voorkomen. Ook kun je mij een priv├ębericht toezenden met het kenmerk van je Uitstel van Betaling, je NAW-gegevens en je geboortedatum.

Het topic heb ik in verband met de vindbaarheid verplaatst naar het subforum 'in de trein'.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer