beantwoord

Bezwaar tegen boete

• 1 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 1946 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo,

Gisteren ben ik vergeten in te checken op station Eindhoven, ik dacht dat ik het gedaan had maar dat was dus niet zo. Onderweg naar Geldrop kwam ik erachter dat het niet zo was en probeerde ik nog snel een kaartje te kopen via de app maar de wifi in de trein deed het natuurlijk niet (mijn geluk!). Toen kwam de conducteur langs, ik vertelde mijn verhaal en legde mij een boete op van €52,30 in de laatste minuut van mijn reis. Hij zei dat ik mijn boete kwijt kon schelden maar hij heeft mij niet vertelt hoe. Omdat het de eerste keer is dat ik hem vergat kon ik blijkbaar de wettelijke verhoging schrappen (€50).
Omdat ik nog minderjarig ben heb ik echt geen idee hoe ik dit ga aflossen en mijn ouders zijn er ook niet blij mee.

Alvast bedankt!

(Ik heb een studentenreis OV trouwens)
icon

Beste antwoord door Thom 1 augustus 2017, 11:13

Niet handig natuurlijk maar je kunt één keer in je leven om kwijtschelding vragen. Dit lukt alleen als de conducteur geen onaardige dingen heeft geschreven. Je krijgt een acceptgiro thuis met een boetekenmerk in de vorm van een letter met zes cijfers. Hou die bij de hand en bel Klantenservice 030 7515155. Het kan ook via chat.

Snel een kaartje kopen in de trein via je mobiel heeft weinig zin, het tijdstip van aanschaf staat er op. Hoe je het hebt kunnen vergeten, vraag ik me wel af. Dat valt niet mee in Eindhoven.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
In Eindhoven ga toch door de poortjes?
Reputatie 7
Badge +4
Niet handig natuurlijk maar je kunt één keer in je leven om kwijtschelding vragen. Dit lukt alleen als de conducteur geen onaardige dingen heeft geschreven. Je krijgt een acceptgiro thuis met een boetekenmerk in de vorm van een letter met zes cijfers. Hou die bij de hand en bel Klantenservice 030 7515155. Het kan ook via chat.

Snel een kaartje kopen in de trein via je mobiel heeft weinig zin, het tijdstip van aanschaf staat er op. Hoe je het hebt kunnen vergeten, vraag ik me wel af. Dat valt niet mee in Eindhoven.
Er zijn nog een paar poortjes open & daar loop ik altijd doorheen en dan check ik daarbij in, maar ik hield mn kaartje er dit keer waarschijnlijk fout voor en ik had een headset op dus ik hoorde ‘t niet. Maar bedankt!

Reageer