beantwoord

Bezwaar tegen boete

• 14 november 2014
  • 2 reacties
  • 398 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Enkele reis van Utrecht naar Arnhem. Omdat mijn partner in Utrecht zou blijven en ik een afspraak had in het Ziekenhuis Arnhem wilde ik de trein naar Arnhem pakken, Heb altijd een kortingskaart 40% korting gehad en gebruikt met papieren kaartjes, wist ik niet beter dan dat ik tegenwoordig een OV-chipkaart nodig had dus heb die tevens aangeschaft, tevens 10 euro op de kaart gezet, met de bus naar het station gereden, toen ik op het station bij een van de palen wilde "inloggen" kreeg ik een melding dat er niet genoeg saldoop mn kaart zou staan...wat niet kon had immers de dag ervoor 10,- op laten zetten. ik had een afspraak in het RijnstateZiekhuis Dus dacht, dan regel ik dat met de conducteur. Eenmaal in de trein de conducteur aankunnen spreken dat ik wel degelijk genoeg saldo op mn kaart had staan. Maar de conducteur wilde hier niet in mee en wilde me halve-wegen het traject uit de trein zetten. Aangezien ik een afspraak had (maar geen contant geld bij mehad) heb ik toen een uitstel van betaling moeten laten uitschrijven. Ik vind het niet normaal dat ik nu uiteindelijk 55 euro heb moeten betalen. Hoe kan ik dit geld terug krijgen? Mvg B. Lentjes
icon

Beste antwoord door Thom 14 november 2014, 19:35

De conducteur heeft de boete terecht uitgeschreven maar u kunt wel bezwaar maken. Doordat u met de bus reisde, stond er waarschijnlijk ook geen tien euro meer op de kaart. Zonder abonnement is 20 euro trouwens het minimum. U krijgt alleen door een correcte incheck een geldig vervoersbewijs en dat had u niet. De conducteur is verplicht een ieder van een geldig vervoersbewijs te voorzien en hij zal de boete van 35 euro altijd moeten geven, die is voorgedrukt op het formulier. Het gebeurt inderdaad ook wel dat een conducteur u dan uit de trein zet en hij u daarmee een boete bespaart.

U dient eerst te betalen, ook al heeft u een bezwaarschrift ingediend. Wordt uw bezwaar gehonoreerd dan wordt uw geld teruggestort. Als u eerder een boete heeft gehad, lukt dat niet maar bij een eerste keer wil men nog wel eens coulance toepassen. Wat de conducteur heeft vermeld is daarbij wel van groot belang. Of u dit geld terug krijgt is dus niet zeker, uw eigen gedrag is naast de feiten daarvoor mede bepalend.

Het is mogelijk dat een moderator u hier vraagt een bericht te schrijven. U kunt hiervoor ook contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55.

Ik raad u aan uw nummer te verwijderen, het is hier een openbaar forum en het vermelden ervan is privacygevoelig.

Als u uw acceptgiro heeft ontvangen ziet u een letter met zes cijfers. Die heeft u nodig.

Het bezwaar kan naar:

NS Klantenservice
Afdeling Boetebeleid
Postbus 2025
3500HA Utrecht.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De conducteur heeft de boete terecht uitgeschreven maar u kunt wel bezwaar maken. Doordat u met de bus reisde, stond er waarschijnlijk ook geen tien euro meer op de kaart. Zonder abonnement is 20 euro trouwens het minimum. U krijgt alleen door een correcte incheck een geldig vervoersbewijs en dat had u niet. De conducteur is verplicht een ieder van een geldig vervoersbewijs te voorzien en hij zal de boete van 35 euro altijd moeten geven, die is voorgedrukt op het formulier. Het gebeurt inderdaad ook wel dat een conducteur u dan uit de trein zet en hij u daarmee een boete bespaart.

U dient eerst te betalen, ook al heeft u een bezwaarschrift ingediend. Wordt uw bezwaar gehonoreerd dan wordt uw geld teruggestort. Als u eerder een boete heeft gehad, lukt dat niet maar bij een eerste keer wil men nog wel eens coulance toepassen. Wat de conducteur heeft vermeld is daarbij wel van groot belang. Of u dit geld terug krijgt is dus niet zeker, uw eigen gedrag is naast de feiten daarvoor mede bepalend.

Het is mogelijk dat een moderator u hier vraagt een bericht te schrijven. U kunt hiervoor ook contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55.

Ik raad u aan uw nummer te verwijderen, het is hier een openbaar forum en het vermelden ervan is privacygevoelig.

Als u uw acceptgiro heeft ontvangen ziet u een letter met zes cijfers. Die heeft u nodig.

Het bezwaar kan naar:

NS Klantenservice
Afdeling Boetebeleid
Postbus 2025
3500HA Utrecht.
Welkom op het forum Barry!

Allereerst was het niet nodig geweest om een nieuwe OV-chipkaart aan te schaffen, aangezien je kortingskaart tevens een OV-chipkaart is. Als je €10,- aan saldo op je kortingskaart had geladen, had je geldig kunnen inchecken. Op een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart zonder NS abonnement moet €20,- aan saldo staan om te kunnen inchecken. Ik begrijp uit je post dat je €10,- op de pas aangeschafte OV-chipkaart hebt geladen, waardoor je niet hebt kunnen inchecken. De conducteur heeft daarom terecht een boete uitgeschreven, omdat je niet in het bezit was van een geldig vervoerbewijs. Als je de boete inmiddels betaald hebt, wil ik je aanraden om het advies van Thom op te volgen en een schriftelijk bezwaar in te dienen bij onze klantenservice.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer