beantwoord

Bezwaar tegen een boete

• 8 april 2017
  • 3 reacties
  • 304 Bekeken

Ik heb per ongeluk ingecheckt bij Arriva in plaats van NS. Dat heeft mij een boete opgeleverd. Ik wil hier bezwaar tegen indienen. Graag uitleg hoe ik dat kan doen.
icon

Beste antwoord door Tamzin 8 april 2017, 11:03

De boete op zich is terecht, u had immers geen geldig plaatsbewijs om met NS te reizen.

U kunt de klantenservice bellen en de zaak uitleggen en vragen om als coulance de boete kwijt te schelden. Uiteraard zult U wel de reiskosten met NS alsnog moeten betalen.

Door het inchecken bij Arriva bent U daarbij waarschijnlijk €10 of €20 opstaptarief kwijtgeraakt. Die zult U bij Arriva moeten terugvragen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De boete op zich is terecht, u had immers geen geldig plaatsbewijs om met NS te reizen.

U kunt de klantenservice bellen en de zaak uitleggen en vragen om als coulance de boete kwijt te schelden. Uiteraard zult U wel de reiskosten met NS alsnog moeten betalen.

Door het inchecken bij Arriva bent U daarbij waarschijnlijk €10 of €20 opstaptarief kwijtgeraakt. Die zult U bij Arriva moeten terugvragen.
Goedemorgen hanss200 en welkom op het NS Serviceforum :)

Zo'n vergissing kan gebeuren. Je kunt het beste het advies van Tamzin opvolgen. Hier vind je de contactmogelijkheden van NS en hier vind je die van Arriva.
Dank voor de reactie(s). Ik heb inderdaad beide organisaties een bericht gestuurd.

Reageer