beantwoord

bezwaarschrift boete zwartrijden

• 28 januari 2015
  • 4 reacties
  • 753 Bekeken

Ik zat vanavond in de trein van Roermond naar Sittard. In de veronderstelling dat ik was in gecheckt!! Had net een plekje gevonden en zat met mijn tas op mijn schoot en mijn OV chipkaart OP MIJN TAS LIGGENDE, dan vergeet ik namelijk niet uit te checken....
Toen kwam er een controleur en ik geef mijn OV chipkaart(zoals ik die altijd heel relaxt geef) "u bent niet ingecheckt" Ik schrok er erg van omdat ik echt in de veronderstelling was dat ik was ingecheckt!! Waarom zou ik anders mijn OV chipkaart op mijn tas hebben liggen zodat ik niet vergeet uit te checken!?? En ik krijg mijn treinreis van 3,10 enkel ook nog eens vergoed van mijn werkgever!! Dus wat zou ik dan gaan zwartrijden?! Er is dus iets misgegaan..Dat ik me vergist heb, gedacht heb dat ik was ingecheckt of dat er iets fout is gegaan bij de "in/uitcheck paal" Ik heb nu dus een boete gekregen...Ik ben er goed van slag van!! De conducteur heeft bij mijn boetemelding erbij vermeld dat ze coulant naar me moeten zijn...Dat hoop ik dan ook...Want ik zou nooit zwartrijden!! Ben er echt goed ziek van!!
icon

Beste antwoord door Thijs NS 29 januari 2015, 09:15

Vervelend dat je een boete hebt gekregen, ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Het zou inderdaad kunnen dat je per ongeluk bij Veolia hebt ingecheckt, en de conducteur daardoor je check-in bij NS niet kon zien. Wanneer je de boete thuis hebt ontvangen mag je me wel een privébericht hierover sturen, dan kijk ik graag met je naar de mogelijkheden voor coulance. Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

4 reacties

Als u een "mijn ov-chipkaart" account hebt, kunt u zien welke transacties er hebben plaatsgevonden. Het kan zijn dat er nu ook een instaptarief is ingehouden. Hebt u misschien per ongeluk ingecheckt bij een paaltje van Veolia?
Vervelend dat je een boete hebt gekregen, ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Het zou inderdaad kunnen dat je per ongeluk bij Veolia hebt ingecheckt, en de conducteur daardoor je check-in bij NS niet kon zien. Wanneer je de boete thuis hebt ontvangen mag je me wel een privébericht hierover sturen, dan kijk ik graag met je naar de mogelijkheden voor coulance. Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Dank je Thijs NS. De conducteur zei ook al dat hij erbij had geschreven dat ze coulant naar mij moesten zijn en dat het wel goed ging komen...Maar is dat ook zo?! Hoop het!
Ik zal je een berichtje sturen als ik mijn boete heb ontvangen 🙂
Ik vermoed dat dat wel goed moet komen, maar de zekerheid kan ik je natuurlijk pas geven als ik de boete onder ogen heb. Ik wacht je berichtje even af. De brief zul je binnen een paar dagen ontvangen.

Reageer