beantwoord

Bezwaarschrift tegen boete

• 17 april 2015
  • 5 reacties
  • 464 Bekeken

Hallo,

Onlangs heb ik een boete gekregen! 😞 Ik moest voor een training voor mijn werk naar Utrecht reizen, vanuit Groningen. Door de verbouwing op Utrecht Centraal moest ik ff zoeken en ik had ook nog haast om mijn bus te halen en was een beetje van de mik. Hierdoor heb ik in de stationshal uitgecheckt en dacht ik beneden bij de trap naar het busstation in te moeten checken voor de bus (zoals bij de trein van Arriva). Pas bij de bus bedacht ik me dat dat natuurlijk in de bus zelf moet, maar er was geen tijd terug te gaan.
Ik heb toen gedacht dat ik hierdoor een keer extra instapkosten zou betalen en die later terug kon vragen (zoals wanneer je vergeet uit te checken).

Op de terugweg heb ik gewoon ingecheckt (dacht ik), hij gaf eerst een rood lampje en erna een groene. Ik heb nooit gedacht om goed te lezen op het paaltje of ik idd goed was ingecheckt en ook niet meer gedacht aan de ochtend. In de trein bleek dat ik sochtends was ingecheckt op Utrecht en daar zonet had uitgecheckt. Totaal niet logisch, maar ik kreeg toch een boete. Overigens worden de treinkosten gewoon door mijn werkgever vergoed, dus zwartrijden is überhaupt niet logisch, naast dat ik dat ook voor mijn eigen rekening nog nooit gedaan heb.

Mijn vraag is hoe ik bezwaarschrift moet indienen; schriftelijk, of kan dat ook per mail? En wat ik mee moet sturen als bewijs voor mijn verhaal (bv brief van werkgever mbt de data en tijden van de training?). En of het zinvol is bezwaar te maken (conducteur zei van wel, iemand die hier persoonlijk ervaring mee had ivm gelijkwaardig verhaal zegt van niet).

Bedankt! Groet, Annet
icon

Beste antwoord door Herman NS 17 april 2015, 11:02

Hallo Annet,

Je mag na ontvangst van de acceptgiro mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en het kenmerk van jouw Uitstel van Betaling. Loes heeft al aangegeven waar je het kenmerk kan vinden. Vervolgens kunnen we samen naar een passende oplossing gaan kijken. Let er wel op dat de betaaltermijn doorloopt op het moment dat je bezwaar maakt.

Je stuurt trouwens een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

5 reacties

(ik heb per ongeluk bij mijn eigen bericht geklikt op 'beste antwoord', wat ik niet meer ongedaan kan maken - kan iemand dat voor mij aanpassen?)
Hoi Annet,

Een moderator zal op dit topic reageren en zijn of haar hulp aanbieden om een en ander uit te zoeken. Op de boete staat rechts bovenin een kenmerk beginnend met een H gevolgd door 6 cijfers.
Een moderator zal dan ook het antwoord wijzigen vermoed ik zo.
Dank je Loes, ik hoop het en wacht het nog even af... 🙂
Hallo Annet,

Je mag na ontvangst van de acceptgiro mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en het kenmerk van jouw Uitstel van Betaling. Loes heeft al aangegeven waar je het kenmerk kan vinden. Vervolgens kunnen we samen naar een passende oplossing gaan kijken. Let er wel op dat de betaaltermijn doorloopt op het moment dat je bezwaar maakt.

Je stuurt trouwens een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Dank Herman, ik zal je een berichtje sturen als ik de acceptgiro heb ontvangen.

Reageer