beantwoord

Bier in de Valleilijn

• 13 november 2018
  • 9 reacties
  • 493 Bekeken

Mag je in de Valleilijn (Amersfoort naar Ede-wageningen) een krat bier per persoon meenemen in de trein? Ik las net op de community van NS dat het bij NS sws mag maar dat was een topic van 3 jaar geleden. Is het nog steeds hetzelfde?
icon

Beste antwoord door iMark 13 november 2018, 15:51

Bij de Valleilijn gelden de Algemene Vervoersvoorwaarden Stads- en Streekvervoer. In die Voorwaarden wordt niets gezegd over het niet mogen meenemen van een krat bier.

Zolang je de orde, rust, veiligheid en de goede bedrijfsgang maar niet verstoord (zoals bepaald in Hoofdstuk 6) is er niets aan de hand.

Bron: http://www.valleilijn.nl/wp-content/uploads/2013/12/Vervoervoorwaarden-stads-en-streekvervoer-2014.pdf

Het verdient natuurlijk wel aanbeveling om het krat bier in een stevige tas te verpakken zodat er geen flessen kunnen uitvallen die mogelijk breken. Je mag geen gevaar, verontreiniging of hinder voor een ander veroorzaken.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge
Ik ga ervanuit dat het mag, maar weet het niet 100% zeker. De Valleilijn is niet van NS, maar van Connexxion, als je het echt 100% zeker wil weten zou je het hen moeten vragen, maar zolang als er niet gedronken wordt, zal het hoogstwaarschijnlijk geen probleem opleveren.
Reputatie 7
Badge +4
Het is een vraag voor Connexion, want die verzorgt die lijn.

Ik vraag me af wat het meenemen van een krat bier, en zeker per persoon, voor nut heeft. Het is overal te verkrijgen en het meenemen van een krat bier zal daarnaast doorgaans niet zo op prijs worden gesteld, zeker niet als er uit gedronken wordt. Een krat bier per persoon zal voor uw medepassagiers bepaald onprettig overkomen. Het voelt al snel provocerend. Doe het in ieder geval discreet. Er is bij mijn weten geen verbod, de conducteur kan bij overlast, naar zijn oordeel, wel ingrijpen,
Reputatie 7
Badge +3
Bij de Valleilijn gelden de Algemene Vervoersvoorwaarden Stads- en Streekvervoer. In die Voorwaarden wordt niets gezegd over het niet mogen meenemen van een krat bier.

Zolang je de orde, rust, veiligheid en de goede bedrijfsgang maar niet verstoord (zoals bepaald in Hoofdstuk 6) is er niets aan de hand.
Bron: http://www.valleilijn.nl/wp-content/uploads/2013/12/Vervoervoorwaarden-stads-en-streekvervoer-2014.pdf

Het verdient natuurlijk wel aanbeveling om het krat bier in een stevige tas te verpakken zodat er geen flessen kunnen uitvallen die mogelijk breken. Je mag geen gevaar, verontreiniging of hinder voor een ander veroorzaken.
Het is een vraag voor Connexion, want die verzorgt die lijn.

Ik vraag me af wat het meenemen van een krat bier, en zeker per persoon voor nut heeft. Het is overal te verkrijgen en het meenemen van een krat bier zal daarnaast doorgaans niet zo op prijs worden gesteld, zeker als er uit gedronken wordt. Een krat bier per persoon zal voor uw medepassagiers bepaald onprettig overkomen. Het komt al snel provocerend over. Doe het in ieder geval discreet. Er is bij mijn weten geen verbod, de conducteur kan bij overlast, naar zijn oordeel, wel ingrijpen,

Ik ga namelijk me verjaardag ergens anders filmen en ik heb geen auto. En ik heb al bier gekocht. Ik weet dat ik geen overlast moet creëren maar dat is ook wel logisch voor respect naar de medemens

Dank voor het bericht.
Reputatie 6
Badge +1
Ter info: in de Valleilijn mag u het bier niet consumeren.
Reputatie 7
Badge +3
In het stads- en streekvervoer mag helemaal niet gegeten of gedronken worden. Maar er is geen verbod op het meenemen van boodschappen en dat is in feite wat er gebeurt wanneer je bier meeneemt. In feite vergelijkbaar met het meenemen van een fles wijn als cadeautje.
Ik heb een paar berichten weggehaald, omdat ze niet bijdragen aan de vraag van Joris.

Mochten jullie elders de discussie over alcoholgebruik willen voortzetten, kan dat natuurlijk. Als dat gelinkt is aan het reizen met NS, dan kan dat ook op de Community.
Joris, alvast een fijne verjaardag gewenst! Ik hoop dat je inmiddels voldoende bent geïnformeerd.

Reageer