beantwoord

Bij extreme situatie eerste hulp niet voorgesteld.

• 28 juli 2015
  • 3 reacties
  • 244 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo! In de trein die vertrekt om 19.25 vanaf Sloterdijk richting is een ongeluk gebeurt. Bij het uitstapen in Amsterdam centraal heb ik met 2 benen tussen platform en de trein gevallen, en lag daar op platform. de conducteur was bij en in plaats van eerste hulp geven, iets checken, of iets vragen, ging naar de andere kant van platform. Ik zat daar alleen, schrewde van pijn (en hij hoorde het). In plaats van doctor te bellen, hij fluisterde gewoon de trein en ging weg. Ik denk dat het situatie absurd is. Als ze zwart-rijders vangen, dan wachten ze tot politie komt. Als er extreme situatie gebeurt, doen ze niks. Ik eis naar de onderzoek betreft deze situatie.
groeten,
Irina Popova
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 30 juli 2015, 19:56

Wanneer je nog geen contact met NS (Klantenservice) hebt gehad rufos mag je mij een privébericht sturen. 'wsm' heeft een punt dat een conducteur zich zoveel mogelijk met zijn kerntaak moet bezighouden, maar het welzijn van een gewond iemand is ook belangrijk. We kunnen natuurlijk proberen uit te zoek wat zijn beweegredenen zijn geweest.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Bij het spoor gaat veiligheid voor alles, de belangrijkste taak van de conducteur is dan ook het garanderen van de veiligheid. Vaak is dit een activiteit die gebeurt in een al dan niet bemande cabine of in de 1e klasse.

Waarschijnlijk was naar het oordeel van de conducteur de veiligheid niet meer in gevaar, aangezien u zich niet meer tussen de trein en het perron bevond. Zodra de veiligheid weer gegarandeerd is, ligt voor NS en haar personeel de prioriteit bij de kerntaak van het spoor: het zoveel mogelijk op tijd laten rijden van treintjes.

Wellicht is het zinvol om melding te maken bij relevante instanties, zoals ILT en OVloket.
Heeft u al contact opgenomen per telefoon? U kunt ze dag en nacht telefonisch bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Of via twitter. Waarschijnlijk zult u daar eerder een antwoord kunnen verwachten.
Wanneer je nog geen contact met NS (Klantenservice) hebt gehad rufos mag je mij een privébericht sturen. 'wsm' heeft een punt dat een conducteur zich zoveel mogelijk met zijn kerntaak moet bezighouden, maar het welzijn van een gewond iemand is ook belangrijk. We kunnen natuurlijk proberen uit te zoek wat zijn beweegredenen zijn geweest.

Reageer