beantwoord

Bij omleiding nr. van overstapperron niet omgeroepen

• 6 August 2021
  • 6 reacties
  • 168 Bekeken

• Intercity
  • 39 reacties

Tijdens de werkzaamheden tussen Dordrecht en Roosendaal reisde ik van Den Haag naar Vlissingen, waarbij moet worden overgestapt in Breda. In de treinen naar Eindhoven is er geen reisinformatie, dus het zou handig zijn om deze ongebruikelijke overstap (normaal is het een doorgaande trein) even te melden en met name de nummers van aankomst- en overstap-perron. Helaas, er werd alleen wat omgeroepen over een stoptrein. 

Graag tijdens deze nog lopende werkzaamheden wel die informatie omroepen.

icon

Beste antwoord door Mark NS 6 August 2021, 14:00

Bekijk origineel

6 reacties

Dankjewel voor de melding! Ik heb een signaal hierover doorgezet. 

Reputatie 6
Badge +1

Gaat niet meer gebeure aangezien de werken na dit weekend over zijn. Mijn ervaring is dat ALS de HC wat omroept dit hetzelfde is als op de screens wordt getoond.

Overigens hebben die hele oude SGM sprintertreinen ook geen beelden met aansluitingen-maar wel een soort lichtkrant met de komende haltes.

Gaat niet meer gebeure aangezien de werken na dit weekend over zijn. Mijn ervaring is dat ALS de HC wat omroept dit hetzelfde is als op de screens wordt getoond.

Overigens hebben die hele oude SGM sprintertreinen ook geen beelden met aansluitingen-maar wel een soort lichtkrant met de komende haltes.

Het waren werkzaamheden die min. 2 weken duurden, het is vakantietijd, dus meer reizigers die minder gewend zijn aan OV, dat pleit ervoor om de overstap duidelijk aan te geven. Voor andere omleidingen in de toekomst kan het ook nuttig zijn.

Dat laatste klopt, maar deze stellen hebben zelfs geen lichtkrant.

Ook dit weekend bij het reizen van Rotterdam > Roosendaal geen enkele melding in de reisplanner, perron of trein over een omleiding.

An sich niets mis mee: de reis gaat 'gewoon' via Breda. Echter normaliter is er een rechtstreekse verbinding die nu niet mogelijk is door werkzaamheden. 

De werkzaamheden vind ik ook niet terug op de NS-site.

Is het wellicht beleid geworden om gewoon de reisroute overal aan te bieden en niet meer te spreken van omleidingen door werkzaamheden? Dat staat in essentie natuurlijk klantvriendelijker, maar het is verwarrend wanneer je een vast traject reist met rechtstreekse treinen.

Badge +3

Ze staan hier: https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/10950-2-oktober-2021-werkzaamheden-dordrecht-roosendaal-dordrecht-roosendaal

En op de NS site: https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor/detail?id=7001288

Dankjewel!
Op de NS-site heb ik waarschijnlijk scheef gekeken dan :(. Excuses - ik zag ze zo 1-2-3 niet bij "https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor” (maar misschien was het niet gepland).

Blijft het verhaal over ‘geen melding in de reisplanner bij de reis zelf’ en 'niets op het perron of in de trein over omrijden waar normaal een rechtstreekse trein is’ wel staan natuurlijk.

Maar het is uiteidelijk sowieso gelukt, thanks!

Reageer