Bizarre drukte | NS Community

Bizarre drukte

  • 26 September 2022
  • 6 reacties
  • 318 Bekeken


Traject Rotterdam richting Zwolle zit té vol. Expres heb ik een kaartje voor de 1e klas gekocht zodat ik niet m’n hele rit naar Leeuwarden hoef te staan. Helaas heb ik nu behoorlijk wat extra betaald zonder überhaupt te kunnen zitten. Echt niet fijn dit, NS!


6 reacties

Badge +3

NS is op de hoogte van de drukte op dit traject, ontstaan door veel omreizigers tussen Zwolle en de Randstad nu de verbinding via Lelystad gestremd is. Vanaf 3 oktober gaan er langere treinen rijden, en vanaf 10 oktober gaan er meer treinen rijden tussen Zwolle en Amersfoort.

Reputatie 7

Heel zuur dat je extra betaalt voor de 1e klas en dan niet eens kan zitten. Er bestaat geen zitplaatsgarantie, maar in de 1e klas verwacht je gewoonweg iets anders dan dit.

Met een 2e klasvervoerbewijs mag je trouwens ook niet staan in de 1e klas. Vraag me af of de mensen op de foto dit weten (maar waarschijnlijk zijn ze al blij dat ze uberhaupt in de trein passen....).

Gelukkig worden straks de treinen verlengd. Hoewel dat ook geen garantie op comfortabel reizen is tegenwoordig. 

Reputatie 7
Badge +3

Alle mensen op de foto inclusief de zittende jongeren hebben een 1e klas vervoersbewijs? Dan heb je pech dat je niet kunt zitten maar ben je niet de enige die moet staan met 1e klaskaartje.

Reputatie 7
Badge +1

Aangezien er natuurlijk ook geen conducteur langskomt met zulke drukke treinen, ben je dus het haasje want ja jij kan niet constateren dat iemand die wel zit geen 1e klas vervoersbewijs heeft.

 

Reputatie 7
Badge +1

Maar het is vast niet zo dat iedereen die daar nu staat ook naar Grun of Ljouwert moet-zo om de 15 min zijn er stops in Alex, Gouda, Utr, Amf-met altijd veel uit+nwe instappers.

Heel vervelend. Tegenwoordig moet je maar blij zijn dat je in de trein erbij past. Nu al vaak genoeg meegemaakt dat ik een trein heb moeten overslaan omdat er niemand bij paste.

Reageer