beantwoord

Blijft de dienstverlening van de HSL (fyra) zo slecht?

• 13 september 2016
  • 6 reacties
  • 205 Bekeken

Vorige week, regelmatig uitval in de spits, overvollen treinen in de spits en vandaag alweer 20 minuten vertraging. Geen excusses van de conducteur, geld terug bij vertraging wordt systematisch afgewezen.

De moerdijkbrug ligt er weer uit en wat valt er uit inderdaad, de HSL die over de andere brug gaat valt dan prompt ook uit.

Mevrouw Dijksma schaam u voor deze dienstverlening.
en stel het HSL spoor zo spoedig mogelijk open aan de markt ipv deze incompetente monopolist.

Er is nu echt geen kans op verbetering of mag de NS gewoon blijven modderen want de reiziger moet toch betalen en heeft geen alternatief.
icon

Beste antwoord door Iris NS 13 september 2016, 13:22

Vervelend om te lezen dat je vaak van deze ervaringen hebt, Louis. We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen op het spoor. Mocht een claim voor Geld Terug Bij Vertraging onterecht worden afgewezen, dan wil ik je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt de claim dan laten herzien. Mocht een trein te druk zijn (of juist niet) dan wil ik je vragen om je ervaring te delen in de druktemelder welke je vindt in de Reisplanner Xtra app. Daarnaast is het zo dat er deze maand enorm veel mensen met de trein reizen. Hier lees je er meer over. Hopelijk verbeteren je ervaringen z.s.m.!
Bekijk origineel

6 reacties

Vervelend om te lezen dat je vaak van deze ervaringen hebt, Louis. We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen op het spoor. Mocht een claim voor Geld Terug Bij Vertraging onterecht worden afgewezen, dan wil ik je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt de claim dan laten herzien. Mocht een trein te druk zijn (of juist niet) dan wil ik je vragen om je ervaring te delen in de druktemelder welke je vindt in de Reisplanner Xtra app. Daarnaast is het zo dat er deze maand enorm veel mensen met de trein reizen. Hier lees je er meer over. Hopelijk verbeteren je ervaringen z.s.m.!
Bij twintig minuten vertraging heeft u nog geen recht op geld terug bij vertraging. Uw claim zal pas worden geaccepteerd vanaf dertig minuten vertraging.
Reputatie 7
@treinspotter onjuist, bij ICD vanaf 15 minuten
De Intercity direct is de snelle verbinding tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda. In het geval van een vertraging van 15 minuten of meer kunt u de helft van uw Intercity direct ticket terugvragen, of een vastgesteld bedrag van uw toeslagabonnement. Bij een vertraging van meer dan 30 minuten wordt dit bedrag verhoogd naar 100% van uw ticket. U vraagt geld terug via het formulier `Geld terug bij vertraging met Intercity direct´.
Reputatie 3
En je moet een speciaal formulier invullen, ws de reden dat de vertraging stelselmatig wordt afgewezen, want via het gewone formulier telt het pas vanaf 30 min.

http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-intercity-direct.html
Een van de problemen met deze treinserie is dat de locomotieven aan het einde van de rit moeten omlopen naar de andere kant van de trein. De NS heeft al toegezegd dit te veranderen door aan beide kanten van de trein een locomotief te plaatsen, zover ik begreep zou dit per december geregeld moeten zijn. Ik vermoed dat de dienstverlening dan beter zal zijn, en hopelijk bij verstoringen men sneller geneigd zal zijn een pendeldienst op te zetten in plaats van de gehele HSL plat te leggen.

Op het gebied van drukte verwacht ik zelf de komende 5 jaar geen verbetering, het probleem hier is dat men het vrijwel onmogelijk gemaakt heeft om extra rijtuigen bij te plaatsen in de treinen. De treinen komen dus in vaste samenstellingen van 6 rijtuigen te rijden (tussen Den Haag en Eindhoven worden dit er 9), waar men bij de meeste treinseries de lengte varieert aan de hand van de drukte (de rustigste trein 4, de drukste trein 8 bijvoorbeeld). Deze mogelijkheid is bij de IntercityDirect vakkundig onmogelijk gemaakt en ik verwacht niet dat men de papieren rompslomp om dit terug te draaien aan zal gaan, dus tot de nieuwe treinen instromen in 2021 zal daar denk ik weinig aan veranderen, hoe vaak je de druktemeter ook gebruikt.
Mijn excuses Slidestops. Inderdaad. Daar heb ik helemaal overheen gelezen.

Reageer